Skip to main content

به گزارش گاردین یک شرکت خصوصی

به گزارش گاردین یک شرکت خصوصی
Anonymous
عنوان مقاله:
ارتش شیک توران

به گزارش گاردین یک شرکت خصوصی امنیتی ترکیه‌ای اقدام به ایجاد یک پایگاه نظامی در شهر عفرین به منظور آموزش نیروهای شبه نظامی سوری جهت اعزام به باکو کرده است

شبه نظامیان سوری از اواسط سپتامبر در این پایگاه آموزش دیده و ماهیانه بین 7 تا 10 هزار لیر ترکیه حقوق دریافت می‌کنند دو برادر سوری در گفتگو با گاردین گفتند که از 13 سپتامبر در برنامه‌های آموزشی در عفرین شرکت کرده‌اند. این دو برادر ادعا کردند که رهبران شبه نظامیان سوریه به آنها پیشنهاد کار در یک شرکت امنیتی متعلق ترکیه (برای کار در یک کشور دیگر) داده‌اند و به این منظور به عفرین رفته اند.
این دو برادر مدعی شدند که در عفرین با فرماندهان تیپ‌های سلطان مراد دیدار کردند و این فرمانده‌هان پیشنهاد قراردادهای سه تا شش ماهه برای حفاظت از تأسیسات نفتی و دیگر نقاط حساس آذربایجان را با حقوق ماهیانه 7 هزار تا 10 هزار لیر مطرح کردند.
در این گزارش آمده که دست مزد وعده داده شده به آنها در قیاس با حقوق 450 الی550 لیر که توسط آنکارا به مخالفان بشار اسد و شورشیان سوریه پرداخت می‌شود به مراتب قابل توجه‌تر است .
شورشی دیگری به نام عمر در گفتگو با گاردین از اعزام خود به عفرین به همران 150 هزار شورشی دیگر خبر داد و گفت : هنگامی که ما برای اولین بار در مورد پیشنهاد کار در لیبی شنیدیم مردم از رفتن به آنجا می‌ترسیدند اما اکنون هزاران نفر می‌خواهند به لیبی یا آذربایجان بروند اینجا چیزی برای ما وجود ندارد به گزارش برخی منابع غیر رسمی پیش از این 500 نفر از شبه نظامیان تیپ‌‌های سلطان مراد از جمله دو فرمانده ارشد در آذربایجان مستقر شدند . به گزارش گاردین استقرار شبه نظامیان سوری در آذربایجان، پس از حوادث سوریه و لیبی پرده دیگری از رقابت‌های آنکار با مسکو است .