Skip to main content

خیلی ساده: قاراباغ عیار هموطن

خیلی ساده: قاراباغ عیار هموطن
Anonymous
عنوان مقاله:
قاراباغ عیار هموطن بودن ما و شماست.

خیلی ساده: قاراباغ عیار هموطن بودن ما و شماست.

خیلی ساده: قاراباغ عیار هموطن بودن ما و شماست.

چندین قطعنانه رسمی از چندین سازمان معتبر بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد, شورای امنیت و همکاری اروپا و گروه مینسک با قطعیت بر تعلق قره باغ به جمهوری آذربایجان تاکید کرده اند و جمهوری اشغالگر و خودخوانده قاراباغ از طرف هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. در تمام این قطعنامه ها بر لزوم احیای حاکمیت آذربایجان بر این منطقه و تخلیه هر چه سریعتر این منطقه از نظامیان اشغالگر خودسر تاکید شده و در ضمن آن بر حقوق کامل ارمنیان ساکن آنجا برای داشتن بالاترین سطح خودمختاری در قالب کشور آذربایجان تصریح شده است. جمهوری آذربایجان تقریبا با تمام این قطع نامه ها موافق بوده و همواره بر پایبندی اش به هر گونه راه حل صلح آمیز برای پایان اشغال اصرار کرده است. در حالی که طرف مقابل سالهاست تمام تلاشهای صلح آمیز را به هیچ شمارده و با اصرار بر حاکمیت اشغالگرانه اش علنا بر طبل جنگ کوبیده است.
هزاران نفر آذربایجانی از خانه های خود در وطن مادریشان قاراباغ آواره شده اند. صدها نفر آذربایجانی در قتلعام و نسل کشی هایی, که از طرف سازمانهای بین المللی محکوم و ثبت شده اند, جان خود را از دست داده اند.
این وضعیت بسیار روشن است و هیچ نکته تاریکی در این مناقشه وجود ندارد که کسی در قضاوت حتی دچار تردد شود. پُزهای انساندوستانه و صلح خواهانه هژمونی غالب مدیا و شبکه های ایرانی-فارسی, در داخل و خارج, موافق و مخالف حکومت بر همگان معلوم است. اذهان بیدار شده آذربایجانی ها و تُرک ها در داخل ایران عکس العمل های آنها را لحظه به لحظه دنبال می کند. مسئله قاراباغ ترازویی برای سنجیدن عیار هموطن بودن ما و شما است. اگر زور و اشغالگری محکوم است, که است, انتخاب طرف در این مناقشه بسیار ساده است. آذربایجان شاهد است و نظاره گر تمام کسانی است که جدا بودن و جدایی را به آن می آموزند. قاراباغ عیار هموطن بودن ما و شماست.