Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous
عنوان مقاله:
کافی مساله دارد گشودن یک جبهه ی جدید با کشورهایی چون آزربايجان وترکیه عاقلانه نیست.

سالام اليكيم
https://t.me/Galajayinyolu/6327
قره باغ به آغوش اسلام برمی‌گردد

«بخش اول»
طاهر نقوی
قلم وکلام دیپلماتها نتوانست مشکل قره باغ را با سران متجاوز ارامنه حل کنند

در نهایت کار را به تفنگ و فشنگ نظامیان سپردند.
قره باغ آزربايجان در«ظاهر» قضیه سالها پیش به دست رژیم متجاوز ارمنستان اشغال شده است اما به گواهی و شهادت امثال دکتر علی مطهری ها «نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سابق» در حقيقت منطقه ی قره باغ، قربانی بخشی از بدنه ی «پان فارس»و «ترک ستیز» دولت وقت ایران یعنی «دولت هاشمی رفسنجانی» بخاطر ملاحظات قومی و دخالتهای مستقیم و نظامی دولت روسیه گردید
اما این روند هر چند با وجود لابی قدرتمند ارمنی در اروپا وآمریکا و حمایت روسیه و پان ایرانیست ها به چند دلیل نمی‌تواند ادامه یابد و باید به آزربايجان ملحق گشته وباید از ید متجاوزان آزاد گردد.
1_در جنگ قره باغ بخاطر کیش و دین ومسلک «مسیحی» ارامنه،آنها را بر روس‌ها واروپا نزدیک ساخته است ومورد حمایت پنهانی آنها قرار گرفته است و از دیگر سو تبار ونژاد «ترکی»وکیش مسلمانی ملت آزربايجان آنها را به ترکیه نزدیکتر کرده است و سالهاست که شعار«ایکی دولت بیر میللت» بر زبان سیاستمداران دو کشور جاریست به گونه ای که رجب طیب اردوغان حمایت تمام قد وآشکار خود رو از کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرده است.
2_از اولین روز اشغال مناطق قره باغ، شورای امنیت سازمان ملل متحد چهار قطع نامه علیه رژیم اشغالگر ارمنستان صادر نمود وبر متجاوزگر بودن دولت ارمنی تاکید نمود لذا مستندا به قوانین بین المللی تداوم اشغال این اراضی قابل توجیه نبوده ونیست و همین مساله تداوم اشغال قره باغ توسط دولت ارمنستان در این جدال مستندا به قوانین بین المللی محکوم و نامشروع خواهد بود.
3_ دولت ارمنستان بخاطر شرایط بد اقتصادی توان اداره ی یک جنگ طولانی وتمام عیار را ندارد،حتی انقلاب مخملی نیکول پاشینیان نیز نتوانست بحران‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی این کشور را حل کند.چرخ اقتصاد ارمنستان نمی‌چرخد و مهمتر اینکه چرخ اقتصادی متحدان ارمنستان در منطقه نیز پنچرتر از خود ارمنستان است. بالعکس جمهوری آذربایجان بخاطر درآمدهای نفتی نسبتا از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار است ودر طی چند سال گذشته تجهیزات نظامی مدرنی را خریداری کرده است.که این امر در جنگ اخیر عنصری تعیین کننده خواهد بود.
ناگفته نماند که نیکول پاشینیان با شعار همراهی با غرب به قدرت رسید و سیاست واهداف ایشان در فاصله گرفتن از روسیه وایران و تمایل شدید ایشان به ایجاد پل ارتباطی به دنیای غرب هست.
4_در شرایطی که به دلیل نارضايتي های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در ارمنستان، جوانان این کشورحاضر به شرکت در جنگ قره باغ علیه جمهوری آذربایجان نیستند وبا دولت خود سر شرکت در جنگ در جدال هستند در دیگر سوی این جوانان آزربایجان هستند که با تجمعات و تظاهرات میلیونی حکومت را به جنگ علیه متجاوزان وازادسازی مناطق اشغالی فرا میخوانند و از جوان وپیر و زن ومرد جملگی از جان گذشته وآماده ی شهادت در راه وطن هستند! ونهایت روحیه ی بالای ملت و سربازان ترک آزربايجان در مقابل سربازان ارامنه قطعا می‌تواند نتیجه ی و سرنوشت جنگ را به نفع جبهه ی آزربايجان تغییر دهد.
5_ هر چند هاشمی رفسنجانی مرده است اما نگاه فاشیستی و نژاد پرستانه ی وی در افکار واندیشه های برخی دولتمردان فعلی مستتر هست و سعی دارند بخاطر نگاه «نژاد پرستانه وآنتی ترک»خود از دولت ارمنستان حمایت نمایند اما دیگر سوی حمایت جمعیت 50 میلیونی ترکهای ایران از دولت وملت آزربايجان و همچنین حمایت شیعیان ومسلمانان غیر ترک وعلما و روحانیون ایران از مسلمانان وشیعیان مظلوم قره باغ وزنه ی دولت جمهوری آزربايجان را در مقابل ارامنه سنگین تر خواهد کرد.
6_چند سال پیش نایب رئیس مجلس روسیه از بیداری ملی ترکان در منطقه سخن رانده بود از بیداری ملی ترکان ازبکی،قرقیزی،ترکمنی،چچنی وتاتاری و آذربايجانی و...احساس خطر کرده بود و البته با تشکیل اتحادیه ی کشورهای ترک در همسایگی روسیه این حقیقتی انکار ناپذیری هست. لازم به ذکر است که ترکها اکثریت غالب بافت جمعیتی روسیه را تشکیل می‌دهند وروسیه چه در داخل مرزهای خود وچه در همسایگی با کشورهای ترک باید رفتاری معقولانه وقابل احترامی با آنها داشته باشد چرا که دوران تحقیر و توهین ترکها در منطقه به سر آمده است.روسیه ناگزیر باید از حمایت‌های خود از سران دولت ارمنی دست بردارد. چرا که منافع ملی روسیه ایجاب میکند که با کشورهای ترک تبار از در دوستی وارد شود.دشمنی با ترکها در دراز مدت نه تنها روسیه بلکه خیلی از کشورها را با بحران اساسی مواجه خواهد ساخت.روسها با دنیای غرب و آمریکا به