Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/meshebashli/98
خبرهای امیدوار کننده
رئیس‌جمهور جمهوری آزربایجان گفته است: به شرطی تن به آتش بس و توقف جنگ خواهیم داد که ارمنستان از همه‌ی سرزمین‌های اشغال شده‌ی آزربایجان

عقب‌نشینی کند و هرگونه گفتگو قبل از عقب‌نشینی و تخلیه‌ی خاک آزربایجان را رد کرده است. پولاد بلبل‌اوغلو سفیر جمهوری آزربایجان در روسیه نیز هرگونه گفتگو قبل از آزادی همه‌ی سرزمین‌های اشغال شده را رد کرده است. این سخنان برای آنان که در آرزو و حسرت آزادی قره‌باغ پاره‌ی تن آزربایجان به سر می‌برند باعث امیدواری می‌باشد. چون اگر قرار بود سرزمین‌های اشغال شده از طریق گفتگو آزاد شوند، سه دهه نه تنها زمانی کافی بلکه خیلی هم بیشتر بوده است. آزادی قره‌باغ و دیگر سرزمین‌های اشغال شده از طرف ارمنستان فقط و فقط از طریق جنگ خواهد بود.

در همین جا اشاره به نکته‌ای لازم به نظر می‌رسد. ممکن است کسانی اثرات ویران کننده و خانمان‌سوز جنگ را متذکر شوند که صد البته تذکر بجایی است. اما باید به یاد داشته باشیم که جنگ دفاعی از نظر حقوق و عرف بین‌الملل حقی مشروع و عادلانه است. در منشور ملل متحد به حق حفظ و حراست تمامیت ارضی کشورهای عضو به صراحت اشاره شده است. عملیات جمهوری آزربایجان برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده‌ی خویش از آن جمله قره‌باغ نیز در زمره‌ی جنگ‌های دفاعی، حق، مشروع و عادلانه می‌باشد و در عین حال با فرجام به سرانجام خواهد رسید. چون هر کدام از پارامترهای نظامی، سیاسی، منطقه‌ای و ... را در نظر بگیریم، برتری با جمهوری آزربایجان می‌باشد. فقط آنچه لازم بود اراده و عزم جنگ برای آزادی قره‌باغ از طرف هئیت حاکمه بود که آن هم در هماهنگی کامل با ملت تأمین شده است. با آرزوی پیروزی سریع اردوی جمهوری آزربایجان.


مئشه باشلی

@meshebashli