Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
https://t.me/gunaztv2004/54768
برگی_از_تاریخ
وعده عباس لسانی برای تحقق کابوس اولین رئیس جمهور ارمنستان؛ غول خفته آذربایجان جنوبی بیدار می‌شود!
عباس لسانی مبارز و زندانی سیاسی تورک که

عباس لسانی مبارز و زندانی سیاسی تورک که در حال گذران ۱۵ سال حبس تعزیری خود می‌باشد دو سال پیش در رابطه با مسئله قاراباغ از بیداری غول خفته‌ای در آذربایجان جنوبی سخن به میان آورده که شدت عمل آن با گذشت زمان بیشتر خواهد شد.

اینروزها در گرماگرم جنگ قاراباغ که کشور آذربایجان پاسخی محکم ، صریح و قاطع به شرارتها و دست‌درازیهای نظام غاصب و زیاده‌خواه ارمنستان داده نه تنها آزادسازی محورهای قابل توجهی از قاراباغ اشغالی را منجر شده، موجی از شادی آذربایجانیها در دوسوی آراز را نیز منجر شده است.

اولین حلقه حمایت میدانی و حضوری در خیابانها نیز در دو روز متوالی و از سه‌شنبه ۸ مهر از اردبیل شروع شده و احتمال می‌رود روز سوم به دیگر شهرها نیز کشیده شود.

فعالین و تمام احزاب حرکت ملی آذربایجان از همان ابتدا با بازنشر جنایات رژیم غاصب ارمنستان و پرده‌گشایی از چهره حامیان این اشغال باعث‌ شده‌اند افکار عمومی آذربایجان جنوبی با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کند.

در روزهای گذشته شهروندان آذربایجانی در ایران ضمن پخش شیرینی به مناسبت این آزادسازیها با رصد مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرز نوردوز ویدیوهایی نیز از جابجایی ماشینهای نظامی روسی از خاک ایران را تهیه و با نشر آنها در شبکه‌های مجازی سیاستهای مسئولین جمهوری اسلامی که مدعی بی‌طرفی شده‌اند را را زیر سئوال برده‌اند.

این تناقض آشکار در گفتار و عمل رسانه‌ها و مسئولین نظامی - امنیتی- سیاسی ایران نه تنها باعث دستپاچگی‌شان شده که رسوایی بزرگی در بین افکار عمومی آذربایجان بهمراه آورده است.
به اعتقاد جامعه تورکها منافع حکومت مرکزی ایران آشکارا به مسئله نژاد و نژادگرایی گره زده شده و در ضدیت کامل با تورکها تعریف گردیده است.

عباس لسانی در یکی از آخرین سخنرانیهای خود قبل از دستگیری در سال ۹۷ در رابطه با مسئله قاراباغ می‌گوید:

«”میخواهم یک خبر تلخ به دشمنان تورکها و آذربایجان دهم و فلشبکی میزنم به سخنان اولین رئیس جمهور کشور جعلی ارمنستان لوون تر پتروسیان که در مجلس این کشور جعلی خطاب به ملت ارامنه، نمایندگان مجلس و حزب تروریستی داشناکسیون عنوان کرد؛ تلاش کنید مسئله قاراباغ از طریق مذاکره حل بشود و این فرصت را غنیمت شمارید چرا که با اژدهای خفته‌ای بنام آذربایجان جنوبی روبرو هستیم که اگر بیدار شود معلوم نیست همین ایروان هم برایمان باقی بماند یا نه!

و من میخواهم برای آنهایی که به دشمنی علیه تورکها و آذربایجانیها می‌پردازند خبر تلخ را اینگونه بیان کنم که آن اژدهای خفته در حال بیدار شدن است و در برابر برخوردها و ضربات سنگین ناجوانمردانه‌ای که وارد می‌شود شدت عمل نشان داده ولی این مقابله‌ها منطقی و از طریق مسیرهای کاملا مسالمت‌آمیز صورت خواهد گرفت.”

او می‌گوید:
”اینروزها نسبت به پتانسیل سیاسی اجتماعی آذربایجان دو تحلیل کاملا اشتباه وجود دارد:
”اپوزسیون خارج و پوزسیون داخل فکر می‌کردند نپیوستن آذربایجان به اعتراضات دی ماه ۹۷ به جهت نبود ظرفیت و یا قرارگرفتن در کنار حکومت مرکزی تهران است در حالی که نه ظرفیت و پتانسیل آذربایجان محدود شده و نه می‌خواهد خارج از اهداف تعیینی‌اش مدیریت شود.“

”پتانسیل سیاسی اجتماعی آذربایجان ظرفیت مبارزه و مقابله در چندین جبهه را دارد!

هم می تواند در دفاع از تمامیت سرزمینی سربلند ظاهر شود و هم در برابر بحرانهای بزرگ آمادگی مطلوب دارد که در وقت اقتضاء همه را متوجه خود خواهد ساخت!” »

@gunaztv2004