Skip to main content

جناب محسن کردی سلام بر شما

جناب محسن کردی سلام بر شما
مرحوم مسؤل سابق کامنتهای ایران گلوبال

جناب محسن کردی سلام بر شما
اول صبح پس از بیداری و ورزش صبحگاهی، کنار یک از اجاق‌های جهنم نشسته بودم و آماده عذاب الیم بودم که مرا به پای تلفون خواستند.
جناب کیانوش خان توکلی بود. مژده داد که پیشنهادی از شما دریافت کرده و با اندکی تغییر در پیشنهادتان، وضعیت کامنت‌ها درست خواهد شد و از من خواست که لذت عذاب الیم را ول کنم و پیشنهادتان را بخوانم و نظرم را بنویسم.
راستش نمی‌دانم که نظر منِ مرحوم چه تاثیری می‌تواند داشته باشد زیرا سابق بر این، یعنی کمی بیشتر از 5 سال پیش که مسول کامنتها بودم و هنوز مرحوم نشده بودم، من هم نه تنها پیشنهاد مشابه داشتم بلکه تلاش می‌کردم که این شیوه را پیش ببرم و حتما یادتان هست که چطور با ساطور سانسور بر سرم می‌کوبیدند و سرم را خونین و مالین می‌کردند. حتی لقب سانسورچی اعظم را هم گرفته بودم که بسیار مهمتر از جایزه نوبل است.
به هر حال کوتاه کنم چون شکنجه‌گر جهنم صدایم می‌کند.

به نظر من پیشنهادتان خوب است و صد البته پیشنهادات زیر که به نام شخص شخیص بنده ثبت شده‌اند، بهتر از همه پیشنهادات دنیاست:
1- کامنت‌ها در زیر تمامی مقالات باز شوند و تنها کسانی بتوانند کامنت بنویسند که حساب کاربری داشته باشند.
2- نویسندگان این اختیار را داشته باشند که از جناب توکلی بخواهند تا کامنت‌های زیر مقاله‌شان بسته شود و احدی امکان کامنت نوشتن نداشته باشد.
3- صفحه شما نگه داشته شود تا اگر نویسنده‌ای کامنت‌ها را در زیر مقاله‌اش ببندد و بنی بشری بخواهد راجع به آن مطلب کامنتی بنویسد، بتواند این کار را در صفحه شما انجام دهد و از طرف دیگر اگر کسی بخواهد مساله‌ای غیر از مقالات را به بحث بگذارد، بتواند همانجا این کار را بکند.
4- مهمتر از همه اینها: شخصی با صلابت، قدرتمند، دیکتاتوری بی‌رحم و قاطع، مسولیت کامنت‌ها را به عهده بگیرد و به هیچ بنی بشری رحم نکند، هر کامنت بی‌ربط با مقاله، هر کامنت توهین‌آمیز، هر کامنتی را که دری وری باشد، با قاطعیت انقلابی تمام، حذف بفرماید و حساب کاربری آن شخص را، پس از حذف و اخطار و در صورت تکرار، ببندد.
5- ولی یک مشکل همچنان باقی خواهد ماند و آن اینکه تعریف کامنت بی‌ربط با مقاله، توهین‌آمیز، دری وری و... چیست؟ و این بحث همچنان ادامه خواهد داشت.
البته اگر من مرحوم نشده بودم و همچنان مسول کامنت‌ها بودم، به این حرف‌ها و بحث‌ها گوش نمی‌دادم و توجه نمی‌کردم و به همه اعتراضات می‌خندیدم و با سلیقه خودم، کارها را پیش می‌بردم.
جهنمی سوزان و عذابات الیم را برای همه بنی بشر آرزو دارم ولی امیدوارم هیچ کسی کرونا نگیرد تا بازارش کساد شود.