Skip to main content

درباره دمکراسی یونان و یا

درباره دمکراسی یونان و یا
Anonymous

درباره دمکراسی یونان و یا جمهوری رُم خیلی خوانده و شنیده ایم، اما ساتراپ هخامنشیان را در کنار این دو گذاشتن و آن را ستودن دیگر صیغه جدید است!!! مگر این که عده ای نادان به تاریخ در دنیا حرف های شما را باور کنند !
جناب آقای کرمی، بنده با آخوند و ملای شما و یا آقایان گنجی و غیره کاری ندارم، اما ذهن شما بسیار تاریک و تحلیل هایتان بسیار سطحی است. تاریخ را چون هیچ کس ندیده است ، بنابر این عامه مردم برای درک آن متوسل به نشانه ها و تحلیل های تاریخدانان می شوند. در این بین کسانی هم مثل جنابعالی پیدا می شوند که بر اساس یک سری پیش فرض و عقاید از پیش تعیین شده ، سعی در منحرف نمودن ذهن مردم را دارند!

جناب کرمی: نمونه های انسانی و یا دموکراسی ساتراپ هخامنشی را می توانید دقیق ذکر کنید؟ آیا وجود چند بنای سنگی عظیم و یا وسعت قلمرو هخامنشی دال بر انسانی بودن و دموکرات بودن انهاست؟ تاریخ هخامنشی پر است از جنگ و کشورگشایی ! پر است از تهدید همسایگان! مگر کوروش بزرگ ما نبود که همسایگان شمالی را تهدید به نابودی می کرد و خود نابود شد؟
بنده مسلمانی هستم که دین اسلام را به عنوان کامل ترین دین آسمانی می شناسم .
از نظر بنده بین شما و یک آخوند که دکان دین باز کرده فرقی نیست، بیخود ژست روشنفکری را نگیرید. تحقیر دین اسلام توسط شما ناشی از حقارت درون شماست و از دارید از طریق کوبیدن و بدنام کردن اسلام برای خود نام دست و پا می کنید!
شما دموکراسی را فقط در 3000 سال پیش و در بین پاره سنگهای هخامنشی جستجو میکنید ! یونان باستان مجلس داشت، تمدن ش در همه جای یونان پراکنده بود، دانشمند داشت، فیلسوف داشت، رم هم همین طور! اما هخامنشی چه داشت، مجلس قانونگذاری داشت؟ تمدنش غیر از تخت جمشید در جای دیگری به چشم می خورد؟ دانشمند و فیلسوف داشت؟ آیا غیر از سرباز و تبرزین و فیل جنگی این حکومت انسانی شما افتخار دیگری هم داشت؟!!
دین اسلام بر پایه سرشت پاک انسانی و قابل درک توسط انسان به انسان عرصه شده ! کسی نمی تواند ادعا کند مسلمان کامل است و اگر هر مسلمانی در هر دوره ای خطایی کرده این به پای اسلام نیست!