Skip to main content

سرقت قطعات حساس ژنراتورهای

سرقت قطعات حساس ژنراتورهای
Anonymous

سرقت قطعات حساس ژنراتورهای مورد نياز سيستم آب ليبرتی.......

پس از 10روز توقيف در بيرون ليبرتی
نيروهای عراقی روز پنجشبنه 20مهر (11اکتبر) بعد از 10روز توقيف، پنج ژنراتور مورد نياز سيستم آب ليبرتی را که اول اکتبر از اشرف به ليبرتی منتقل شده بود، به ساکنان تحويل دادند، در حالی که بسياری از قطعات حساس آنها به سرقت رفته و به طور عملی غيرقابل استفاده شده است.

باطريها، پمپهای روغن، پاورمترهای برق، بردهای کنترل و فيوزهای تابلوهای برق، جزو قطعات به سرقت رفته است. در جريان سرقتها بسياری از قسمتهای ديگر ژنراتورها از جمله راديايتورها و تابلوهای توزيع برق (چينج اور) به شدت آسيب ديده اند.
از دو ماه قبل ژنراتورها که لازمه راه اندازی سيستم آب ليبرتی است، قرار بود از اشرف منتقل شود اما دولت عراق به دلايل واهی از انتقال آنها جلوگيری می کرد. بعد از مراجعات و مکاتبات متعدد ساکنان و نمايندگان آنها به مقامهای آمريکايی و ملل متحد اين ژنراتورها در روز اول اکتبر به همراه بخش ديگری از متعلقات ساکنان به ليبرتی منتقل شد، اما دولت عراق از تحويل 22تريلی اموال ساکنان از جمله اين ژنراتورها جلوگيری کرد. در اين مدت نمايندگان ساکنان بارها به يونامی و سفارت آمريکا، نسبت به سرقت و آسيب ديدن اموال ساکنان هشدار داده بودند.

19کاميون از 22کاميونی که از روز اول اکتبر در ورودی ليبرتی توسط نيروهای عراقی توقيف شده است هنوز تحويل ساکنان نشده و اقلام درون آنها در معرض سرقت يا خراب شدن قرار دارند.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
20مهر91 (11اکتبر۲۰۱۲)
.