Skip to main content

بنده این متن را برای کسانی

بنده این متن را برای کسانی
Anonymous

بنده این متن را برای کسانی ارسال میکنم که جهت انحراف افکار عمومی، مسائل کردهای ترکیه را برجسته میکنند. امیدوارم این عده راه حل های مشابه در ایران را نیز پیشنهاد نمایند! همچنین بالاترین مقام مجلس تورکیه، چند وزیر کابینه، چند حزب رسمی کردی، کانال رسمی سراسری کوردی نیز از اقدامات حزب عدالت و توسعه است.
در ایران چند ملیت کوردی تورکی تورکمنی عرب بلوچ تالش و.. وجود دارد، به نظر شما که مدافع حقوق همین ملیت در یک کشور غریبه هستید، آیا برای هموطنان ملیت غیر فارس خود برنامه ای دارید؟

اؤیرنجی سسی: وزارت آموزش ترکیه از اتمام مراحل چاپ کتاب درسی به زبان کردی در ترکیه خبر داد.
به گزارش اؤیرنجی سسی و به نقل از خبرگزاری ensonhaber ، وزارت آموزش ترکیه که آموزش به زبان کردی را به عنوان زبان انتخابی در مدارس ترکیه تصویب کرده است، از اتمام مراحل چاپ کتاب درسی به زبان کردی خبر داد.

خوشحال می شوم امثال آقای ایرانی بدون انحراف از بحث دقیقا برنامه و پیشنهاد خود را بگویند
این کتاب درسی که به لهجه زازاکی و کرمانجی تهیه شده اند، ابتدا در سایت وزارت آموزش ترکیه منتشر و پس از چاپ جهت تدریس به مدارس مختلف ترکیه اعزام خواهند شد.

گفتنی است پس از به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه در ترکیه امتیازات و امکانات بسیاری به اکراد ساکن در ترکیه اعطا شد. در حال حاضر کانال trt6 که یک کانال دولتی است، همه روزه به مدت ۲۴ ساعت به زبان کردی برنامه پخش میکند.