Skip to main content

اذر اوغلو گرامی / در کامنت

اذر اوغلو گرامی / در کامنت
کیانوش توکلی

اذر اوغلو گرامی / در کامنت خود موضوعات زیادی را طرح کرده اید. ابتدا بگویم من تعصب خاصی در مورد« زبان» ندارم .. نظر شخصی ام این است که .فارسی زبان مشترک است ولی اگر یکی تصمیم گرفت که بازبان ترکی ، کردی ، عربی ،انگلیسی و... ..کامنت بگذارد ، مشکلی نیست و همه مجازند که به هر زبانی خواستند ، کامنت بگذارند ولی کامنت نویس باید بپذیرد که در این حالت مخاطبینش بسیار محدود خواهد بود ...من می گم به هر زبانی می شود کامنت گذاشت بشرطی که تائید کننده ای در مدیریت سایت داشته باشیم که توانایی آن را داشته باشد که کامنت ها را کنترل نماید . . در مورد انگلیسی از انجا که برخی ها بخصوص جوان تر ها که به انگلیسی مسلط اند ؛ دوست دارند که کامنت های خود را به انگلیسی بنویسند ، این افراد شاید مشکل فارسی نویسی داشته باشند . از سوی دیگر با «فینگلیش » هم خواندنش سخته و هم نمی ............

اذر اوغلو گرامی / در کامنت خود موضوعات زیادی را طرح کرده اید. ابتدا بگویم من تعصب خاصی در مورد« زبان» ندارم .. نظر شخصی ام این است که .فارسی زبان مشترک است ولی اگر یکی تصمیم گرفت که بازبان ترکی ، کردی ، عربی ،انگلیسی و... ..کامنت بگذارد ، مشکلی نیست و همه مجازند که به هر زبانی خواستند ، کامنت بگذارند ولی کامنت نویس باید بپذیرد که در این حالت مخاطبینش بسیار محدود خواهد بود ...من می گم به هر زبانی می شود کامنت گذاشت بشرطی که تائید کننده ای در مدیریت سایت داشته باشیم که توانایی آن را داشته باشد که کامنت ها را کنترل نماید . . در مورد انگلیسی از انجا که برخی ها بخصوص جوان تر ها که به انگلیسی مسلط اند ؛ دوست دارند که کامنت های خود را به انگلیسی بنویسند ، این افراد شاید مشکل فارسی نویسی داشته باشند . از سوی دیگر با «فینگلیش » هم خواندنش سخته و هم نمی شود درست مطلب را بیان کرد . اما واقیعت این است که ما اعضای مدیدریت سایت در اجرای کار های روز مره دچار مشکل وقت و نیرو هستیم و قادر نیستیم که خیلی « لوکس» فکر کنیم . بنابراین چندی پیش تصمیم مشترکی گرفتیم که مقالات و کامنت ها به زبان فارسی باشد ولی در همان زمان در مورد انگلیسی حرفی زده نشد و ازآنجا که ار دیر باز برخی از کاربران با انگلیسی کامنت می گذاشتند و منهم اینگونه کامنت ها را تائید می کردم و بردداشتم این بود که انگلیسی همچنان مستثنی است.


در مورد کامنت ها به زبانهای دیگر ؛ فعلن کسی کامنت به زبان کردی و یا ترکی ننوشته که ما با این مشکل روبرو نیستیم . برخی افراد از قدیم در ایران گلوبال به دلیل اینکه حروف فارسی ندارند و یا به زبان انگلیسی مسلط ترند ؛ گاها کامنت هایی به این زبان نوشته اند و منهم تا کنون بهش راه دادم . انگلیسی زبان زنده بین المللی است . کسی که بلد نباشد می تواند به گوگل بدهد و ترجمه فارسی آن را بلافاصله دریافت کند . حالا اگر کسی به زبان ترکی نوشت تنها دوستان ترک زبان مدیریت می توانند به ان راه دهند . خواننده چنین کامنت هایی تنها همزبانهای آنان خواهد بود.اگر کسی کردی نوشت طبیعتا کسی از میان ما نمی تواند آن را تائید کند . اگر به فارسی نوشت و اعتراض کرد می گویم کردی زبان نداریم . لطفا به فارسی ویا به انگلیسی به نویس ....یعنی ما تعصبی نداریم .