Skip to main content

جناب ترکمن

جناب ترکمن
Anonymous

جناب ترکمن
اولا)
بلوچها درست در منابع تاریخی ساکن آن مناطق کاسپین بودند که ترکمنها ساکن آن هستند. جشن عمرسوزان در تبریز و آذربایجان هم رایج بوده است.. به هر حال, به نظر من آمیختگی از تفکر شیعه/ایرانی هست.
دوم)

جناب ترکمن
اولا)
بلوچها درست در منابع تاریخی ساکن آن مناطق کاسپین بودند که ترکمنها ساکن آن هستند. جشن عمرسوزان در تبریز و آذربایجان هم رایج بوده است که مردم آنجا دیگر مانند مردم مازندران/کاشان/اصفهان فارسیزبان نیستند... به هر حال, به نظر من آمیختگی از تفکر شیعه/ایرانی هست.
دوم)
تا آنجا که میدانم عمر به ایران حمله کرد و بنابر روایت ابوالحسن مسعودی, و خلیفه چهارم با آن مخالف بود و هیچ سندی وجود ندارد که خلیفه چهارم در جنگ با ساسانیان حضور داشت. به هر حال, هیچ ایرانی ملیگرا نمیاید برای کسی مانند عمر گل پخش کند. اما اینکه جشن عمرسوزان بخاطر تعصب شیعه است یا بخاطر تعصب ایرانی یا آمیختگی از این دو, تحقیق بیشتر میداند. شاید ایرانیان بخاطر حس ملی, کشته شدن عمر بدست پیروز نهاوندی (ابولولو مجوسی) جشن میگیرند. شاید هم بخاطر اینکه میگویند عمر به خاندان پیغمبر ظلم کرد.

در هر حال من ضدسنی نیستم و به نظر من, بزرگترین شاعران ایرانی بجز فردوسی و ناصرخسرو..همه سنی بودند..مانند حافظ و سعدی و مولانا و نظامی و جامی و غیره.

سوم)
"تفکر راسیست 1400" که به آن اشاره کردید هم همان ایرانگرایی بود که خوشبختانه با بوجود اوردن یعقوب لیث و ابومسلم خراسانی و بابک خرمدین و مازیار و مرداویج و سنباد و مقنعه و سربدران و شعوبیه و غیره, توانست تمدن ایران را نگهدارد و مانند ترکیه/مصر تاریخش از صفر آغاز نشود. بنابراین این تفکرات ملی که شما آن را "راسیست" مینامید, بسیار مثبت بودند..تازه اگر بخواهیم "راسیست" بکار ببریم باید برای ترکان و اعرابی که به ایران حمله کردند چنین لغتی را استفاده کنیم.


چهارم)
ایران با ترکیه در رابطه با حقوق کردها قابل مقایسه نیست. حتی در رژیم پهلوی رادیو کردی موسیقی حسن زیرک را پخش میکرد.. پس از انقلاب هم هزاران آثار موسیقی و کتاب و روزنامه و تلویزیون کردی در ایران چاپ شده است و حتی کلاسهای غیردولتی نیز برقرار شده است.

بنابراین در زمانیکه ترکیه به کردها "ترکهای کوهی" میگفت..در ایران کامکارها به آزادی موسیقی کردی برای همگان اجرا میکردند.


پنج)
همین دو روز پیش ازدوغان "تدریس به زبان مادری کردی" را خلاف قانون ترکیه دانست....


دولت ترکیه هم بارها "وعده" داده است ولی کاری نکرده است.