Skip to main content

عزیز دنیز ایشچی! سلام, شاید

عزیز دنیز ایشچی! سلام, شاید
Anonymous

عزیز دنیز ایشچی! سلام, شاید ما دوتا همدیگر را از نزدیک هم میشناسیم وصرفنظر از اختلافات عقیدتی ,از حرمت و احترام متقابل بر خورداریم. میدانید من نه اینکه با چپ بودن دوستان بلکه با برداشت و« طرز تفکر آنها از چپ بودن در ایران » مشکل دارم. امروز بعد از اینکه کومپیوترم را باز کرده و داخل سرو کردن در انترنت شدم, قبل از همه چشمم به مقاله شما افتاد وآنرا خواندم.

به بینید دوست عزیز مجازی و یا غیر مجازی! مشکل اساسی کجا است:
اولا: برای ملت آزربایجان سابقه پنج و شش دهه اخیرطیف های چپ ایران وعلی الخصوص طیفهای چپ آزربایجان در قبال تمام حرکتهای ملی خود مطرح است. از زمان مرحوم پیشه وری و خلق مسلمان گرفته تا امروز. طیف چپ آزربایجان هنوز هم به جای عذر خواهی از ملت آزربایجان , از اینکه در سرکوب حرکت خلق مسلمان از خمینی حمایت کرده اند, به سفسطه گری خود ادامه میدهند.
دوما: ملت آزربایجان بهای سنگینی رادر انقلابات هشت و نه دهه اخیر ایران پرداخته است و نتیجه ای هم بدس ت نیاورده است هیچ, بلکه کلی هم ضرر دیده است و به چاهی که با دست خودش کنده است افتاده و حالا دست و پا میزند تا به طریقی خودش را بیرون بیاورد.
تمامی این حرفهائی که شما طیفهای چپ میگوئید, خیلی ها هم, از سلطنت طلب ها و ساواکی های سابق گرفته تا به اصطلاح اصلاحات طلب ها میگویند .ولی ملت آزربایجان به کسانی, غیر از فعالین راستین خود, که خیلی هم و از تمامی طیف ها در درون خوددارند, باور ندارد و این حرف ها را «وعده سر خرمنی» بیش نمی پندارد.
سوما: دوست گرامی! گلازنوست و پروسترویکا(, Glasnost,Prestroika) یعنی شفافیت داشته باشید. من هنوز هم نمیدانم شما چه نوع فدرال برای ایران میخواهید. اگر شما هم مانند آقای بهزاد کریمی و خیلی ها ی دیگر عقیده دارید که زبان فارسی به عنوان زبان مشترک ملتهای ایران با قی خواهد ماند,بهتر است وقتتان را در صرف موضوع های دیگر به هدر ندهید.