Skip to main content

دوست با متنی کامنتهایم در این

دوست با متنی کامنتهایم در این
Anonymous

دوست با متنی کامنتهایم در این سایت ایران گلوبال پایان دهم بیخودی خود ودوستان هموطن بافرهنگم نگیریم.
سخن من با بیشتر با کسانی هست که اصول منطق و البته ادب را رعایت میکنند. من خودم نمیتوانم ازین بیشتر اطلاعات شخصی ام بروز بدهم ومیدانم همین اندک مخالفان با رژیم منحوس جمهوری اسلامی همچو اسلاف منحوس قبلی اش یعنی پهلوی و قاجار و دیگر، به قدر کافی برای نابودکردنم بهانه دارند!
بعد تاریخی: ایران به هر حال وجود دارد. این کشور هر جوری که بوجود آمده سابقه تاریخی با حکومت/سیستم ادرای دست کم بیش 2700 سال-از زمان اتحادیه/حکومت ماد- بوده است...
بیش 1300 سال دوره های ماد-هخامنشی-سلوکی-اشکانی-ساسانی حکومت مرکزی داشته وتقریبا همه وسعت امروزی ایران امروز در قلمرو آن بوده و به حق اصلی ترین وارث این دوره 1300 ساله است...

مردمانی ایرانی زبان یا به قولی هندوایرانی و به قولی دیگر آریایی زبان، بطور مشخص نامشان هزاره دوم پیش میلاد تحت نام هیتی، میتانی،کمیری و... و در هزاره اول تحت نامهای مادی و پارسی و پارتی و سکایی وغیره ثبت شده است و این در حالی است مثلا از دوره پارسها در کتیبه ها زبانهای همچو عیلامی وبابلی هست وخود گواه بر این است هنوز در ایران این زبانها مردمانی گویشور داشته ودست کم قابلیت کاربرد اداری داشته است وخود گواه اینست هرگز ایرانی زبانان مردم غیر ایرانی زبان را قلع و قمح مطلق نکردند بلکه زد و خوردی بوده بر سر کسب تاج وتخت وامارت بوده است واز طرفی خرابی ها بیشتر درداخل فلات بوده که آن هم بر اثر خشکسالی هزاره دوم ونیمه اول هزار اول بوده مثل شهرسوخته (فقط گمان واحتمال شخصیم) در حالیکه خوزستان و عراق آن زمان همچنان آباد بوده و روند ایرانی زبان شدن خوزستان ولرستان آن زمان تدریجی و بر اثز کثرت وانسجام فرهنگی-زبانی مردمان ایرانی زبان بوده که امروز بنامهای فارس ولر ولک و فیلی و کرد وغیره شناخته میشوند. این مردم ایرانی زبان حاصل ترکیب وامتزاج هندوایرانی زبان وایرانیان غیر هندوایرانی زبان بوده است.
البته در نواحی شرقی و مرکزی تمدنها و باشندگی و یکجانشینی هایی بوده مثل حوضه آبریز هریرود-کشف رود که به تمدن هریودر منابع یونانی هریا/اریا موسوم بوده ویکیکاندیدهای نام آریاست ولی همانطور که کامنهتایی قبلی گفتماحتمال دارد نام آریا را مردمان هندوایرانی از ارتّه یا عیلام که نامی آشوری است گرفته باشند.
بنظر شخصی من بومیان هندوایرانی زبان ایران نام آریا از بومیان یکجانشین ارتّه به احتمال بیشتر کسب/اقتباس کرده اند و آن را به عنوان فضیلتی با خود هند برده اند و البته دور شدن هویت اصیل ایرانیشان موجب نظام کاستی شده اند.بخش ایرانیان باستانی که به اروپا رفته اند با بومیان اروپا که میتوانسته مردمان لاپن و فینی وغیره بوده باشند امتزاج کرده و حاصل اسلاوبلتو و ژرمن وکلتی بوجود آمده اند و با به دلایلی دچار زوال فرهنگی شده اند تا بجاییکه واندالهایی بوجود آمده اند که دست کمی مردمان مغولستانی بی رحمی نداشتند وبطوریکه واندالیسم معادل وحشیگری و بربریت ضد تمئن شده است در زبانهای اروپایی! واین را نباید مقاییسه مردم دامپرور-کوچنده ایرانی کرد که باقی انها مانند شاهسون و بختیاری وکرمانج وغیره.
اگرتمدن/شهریگری در نگاه بعضی ارزش است بایست بدانند ایرانی زبان بیش 2700سال و سپس تاتار وترکمن وترک اغوز نیز بالاخره قرنهاست زندگی شهریگری پیشه کرده اند و نمیشود بخاطر اتفاقات گذشته این مردم ایرانی زبان وترکزبان و عرب زبان و غیره خدایی نکرده وحشی خطاب کرد. این نهایت بی انصافی است. با این حساب اعقاب ما انسانها در غارها و دشتهای آفریق زندگی میگردیم نیز چندان تفاوتی با دنیای وحش نداشته اند و ما انسانها همه وحشی هستیم! البته برخی از ماها که در مقام قدرت قرارمیگیریم پشت دست هرچیی وحشی وخونخوار بسته ایم مثل حکومتهای مستبد وستمکار در گذشته وحال جمهوری اسلامیو امریکا واروپاواسرائیل وچین و روسیه وکره شمالی و شیوخ عرب خلیج فارس و غیره! وجه مشترکتمامی این حاکمان همان خصایل غیرانسانی و ضدبشریشان هست چه رئیس جمهور امریکا ودار و دست اشباشد که به نام آزادی و دموکراسی فرمان وعامر ومجری قتل وعام مردم افغانستان وعراق وغیره هست وچه حاکمان اسرائیل وجهوری اسلامی دینفروش مزور مستبدظالم...و شیوخ مرتجع ومستبد ظالم خلیج فارس همچو سعودی و ال خلیفه بحرین!
بحث امروز: تنها راه نجات انسانها واز جمله کشورمان ایران اتحاد همه حولمفاهیمازرشی انسانی وجهان شمول همچوحقوقبشر وآزادیخواهی ودموکراسی است از این راه به عدالتو برابری وکسب حقوقمدنی فردی واجتماعی و فرهنگی وزبانی ومنطقه یی و غیره میرسیم
والسلام