Skip to main content

بنده چند پاراگراف از نویسنده

بنده چند پاراگراف از نویسنده
Anonymous

بنده چند پاراگراف از نویسنده را به کمک گرفته و به جای کلکه کورد در آنها کلمه ملیت های ایرانی می گذارم. ابتدا به هموطنان کورد خودم عرض نمایم که غرض من این نیست که تبعیض موجود بر علیه کوردها در تورکیه را نادیده بگیرم.اما می خواهم خدمت این عزیزان عرض نمایم که نوشته های اسن پان فارس ها قصد و غرض دیگری دارد و دلشان به حال نه شما کوردها سوخته و نه بقیه ملیتها!

—ملیت های ایرانی خواهان شرایط بهتر و رهایی رهبران خود در زندان اوین هستند که از سال 1357 در آنجا به سر می برد. رهبران آنها از سوی دادگاه به مرگ محکوم شدند. از مدت ها پیش از ورود وکلای رهبران ملیتهای ایرانی به زندان بعلت رساندن پیام و رهنمود های ایشان به بیرون از زندان جلوگیری بعمل آمد، در نتیجه رابطه آنها با بیرون قطع شد.
2--- ملیتهای ایرانی خواهان تدریس زبان مادری در مناطق خود هستند. زبان مادری در شناخت انسان و محیط پیرامونی آن اهمیت فراوانی دارد. زبان بخشی از هویت انسان است که در رشد شخصیت و شعور انسانی رل مهمی بازی می کند.

3__ خواهان دفاع از حق و حقوق خود در دادگاه ها به زبان مادری خود هستند. برخی از این جوانان توانایی بیان اندیشه، احساس و عاطفه خود را به زبان دیگر ندارند. برخی از پدر و یا مادر ها که آموزش به زبان فارسی ندیده اند، قادر به تکلم به زبان فارسی نیستند. در دادگاه ها تنها زبان ترفارسی مورد قبول واقع می شود و زندانیان را در رابطه با مقامات قضایی و وکلا دچار مشکل حقوقی می کند.

به نظر می آید جملات تغییر یافته بالا به واقعیت نزدیک تر است! این پان فارس ها دشمن اصلی تورکها هستند.