Skip to main content

احزاب کورد شرکت کننده‌ در

احزاب کورد شرکت کننده‌ در
Anonymous

احزاب کورد شرکت کننده‌ در کنفرانس پراگ شدیدن به‌ بیانه‌ی پایانی کنفرانس معرضند و این کنفرانس و بیانه‌ی پایانی آن را شوینستی براورد کردند در زیر نمایندگان کورد شرکت کننده‌ با نام و امضاء اعراض خود را به‌ متن پایانی این بیانه‌ی شونیستی اعلام کردند


توضیح پیرامون کنفرانس پراگ
کنفرانس پراگ که‌ در روزهای 17 و 18 نوامبر 2012 ی میلادی برگزار گردید گرچه‌ به‌ لحاظ مباحث مطرح شده‌ و نظراتی که‌ در آن ابراز گردید بویژه‌ در پانل ملیتها ، حائز اهمیت بود ، لیکن در دقایق پایانی کنفرانس از سوی برگزا...ر کنندگان متنی قرائت گردید که‌ نه‌ قبلا با شرکت کنندگان مشورت شده‌ بود و نه‌ اجازه‌ اظهار نظر در مورد آن داده‌ شد . بهمین جهت بعنوان هیئت حزب دمکرات کوردستان ایران در کنفرانس پراگ اعلام میداریم که‌ متن انتسار یافته‌ مورد تائید ما نبوده‌ و مخالفت با آن را حضورا نیز به‌ اطلاع برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در کنفرانس رسانیده‌ایم.
هیئت حزب دمکرات کوردستان ایران
حسن شرفی - شاهو حسینی
20 نوامبر 2012 میلادی


حق تحفظ ما در مورد بیانیه‌ پایانی کنفرانس پراگ (کاوه‌ آهنگری، گلاله‌ شرفکندی)

در ادامه‌ کنفرانسهای استکهلم و بروکسل، دور سوم نشستهای اتحاد برای پیشبرد دمکراسی در ایران در روزهای 17 و 18 نوامبر 2012 با حضور 120 نفر از فعالین و شخصیتهای اپوزیسیون ایرانی در پراگ انجام شد و در پی دو روز گفتگوی سازنده‌ و بحثهای بسیار ارزنده‌ در فضایی دوستانه‌ به کار خود پایان داد. در آخرین دقایق کار کنفرانس، متنی از طرف کمیته‌ برگزارکننده‌ کنفرانس خوانده‌ شد و اعلام گردید که‌ این متن بعنوان متن پایانی کنفرانس منتشر میشود.

پس از قرائت متن، تعدادی از شرکت کنندگان در همایش به نحوه‌ی ارائه‌ و مضمون چنین متنی بعنوان بیانیه‌‌ی پایانی نشست بدون اینکه‌ حاضران در کنفرانس متن را قبلا دیده‌، در تدوین آن مورد مشورت قرار گرفته‌ باشند و یا اینکه‌ متن لااقل به‌ رای گذاشته‌ شده‌ باشد، اعتراض کردند. با تاکید ویژه‌ بر روال غیر دمکراتیک کار، بدلیل ذیق وقت و لزوم تحویل سالن، قرار گذاشته‌ شد که‌ اعلام شود این بیانیه‌ از طرف برگزارکنندگان کنفرانس ارائه‌ میشود و یا قید خواهد شد که‌ بیانیه‌ مورد حمایت تعدادی از شرکت کنندگان نبوده‌ است.
اکنون که‌ متن در سایت کنفرانس و در رسانه‌ها رویت میشود، استفاده‌ از کلمه‌ اکثریت در کنار اسامی تمام شرکت کنندگان کنفرانس این شبهه‌ را به‌ ذهن متبادر می سازد که‌ بیانیه‌ پایانی مورد حمایت همه‌ کسانی قرار گرفته‌ که‌ اسامی آنها در ذیل متن آمده‌ است. لازم میدانیم اعلام نماییم با وجود اینکه کنفرانس ‌ پراگ و مباحث آن در سطحی بسیار ارزنده‌ و پربار بود‌، ولی متن مذکور حتی منعکس کننده‌‌ی وسعت و کیفیت دیدگاههایی نیست که مورد اجماع اکثریت شرکت کنندگان بود.
کاوه‌ آهنگری، گلاله‌ شرفکندی