Skip to main content

جناب توکلی

جناب توکلی
Anonymous

جناب توکلی
چرای عدم شرکت نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان مشهور ازربایجانی را شما خود چندیدن بار اعتراف فرمودید . اولا در نظری که با نوشته اید :
...... بهر حال یک نگاه و دیدی در بین فعالان گروههای اتنیکی وجوددارد که آشکارا به راه حل سراسری اعتقاد ندارند، این نگاه به کردستان برزگ ، ترکستان بزرگ ویا به وحدت دو آذربایجان اعتقاد دارند. امید آنان هم تصمیم قدرت های بزرگ جهانی و منطقه ای هستند. بنظرم امروز قطر نیم میلیونی ، عربستان و ترکیه با کمک غرب صحنه گردانان خاورمیانه هستند و هر کدام از این کشور ها هم یک دو جین برنامه برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه در کشوی میزشان دارند........
و یا در نظری که در این لینک نوشته اید :
http://iranglobal.info/comment/1310#comment-1310

شما روشنفکران راه ازادی و دمکراسی هر کاری میکنید که اصل حرف را نزنید و پشت سر هم ما را زیر سوال میبرید این در حالی است که ما نه بلکه این شما هستید که زیر سوال هستید . شما قادر به نوشتن یک نظر نرمال بدون چسباندن برچسب نیستید و از دمکراسی صحبت میکنید . حرکت ما را به تورکیه که خود بزرگترین مخالف ازادی ملل ایران است وصل میکنید پای قطر را به میان میکشید و از عدم بلوغ ناسیونالیسم تورکی صحبت میکنید و میفرمایید ناسیونالیسم ایرانی خیلی قوی است ... البته نمیفرمایید که اگر قوی است پس اینهمه مشکل مرکز گرزیزی از کجا ناشی میشود .البته این صحبتها نتیجه تربیت سرشار از نا اگاهی و نژادپرستانه ای است که چند نسل از ملت شما با ان تربیت شده اند . حرکت ازربایجان را به قدرتهای منطقه ای وصل میکنید و میفرمایید امید ما انهاست .
امیدوارم فهمیده باشید برای چه هیچ کسی روشنفکر ایرانی را در حدی نمیداند که در مورد حقوق و دمکراسی صحبت کند . ملت ازربایجان نتیجه اعتماد به شما برای حل مسئله ملی در چهارچوب ایران را به دفعات با خیانت شما و خون ملت ازربایجان پرداخت کرده است . شما اول باید خود دمکراسی را یاد بگیرید بعد ملل دیگر را دعوت به دمکراسی کنید . راه جذب ملل مختلف در ایران این است که اول تمام کنوانسیونهای حقوق بشر در مورد حقوق اتنیکی را قبول کنید تا باب گفتگو باز شود و برای اجرای ان تضمین تعیین کنید . البته که شما حاضر به قبول چنین چیزی نخواهید بود پس تا ان موقع و تا زمانی که بتوانید تا حد قبول قوانین بیناالملی خودتان را ارتقا دهید صحبت کردن از این موارد با ادبیاتی که شما دارید غیر ممکن خواهد بود . طبق قوانین بینالمی ملتی که دچار استعمار از هر نوعی و یا نسل کشی شده باشد حق جدای دارد . من از ملتی که روشنفکرش شما باشید جدا خواهم شد . و فکر نکنم کاری از دست شما بر بیاید . اینکه حالا منافع دنیا در کمک به تجزیه ایران است برای ظلمها ملت روشنفکر شما و کامنتهای ضد بشری امثال شما پایان قاطعی خواهد بود .