Skip to main content

میراث شهردار اریایی تبار

میراث شهردار اریایی تبار
Anonymous

میراث شهردار اریایی تبار روستاییفکر شیعه مشهدی برای تهرانی ها
400 میلیارد تومان برای ساخت مسجد در تهران

شهرداری تهران اعلام کرده که قرار است 72 مسجد جدید در تهران بسازد. اما اعضای شورای شهر تهران نمی‌دانند نحوه تامین زمین و اعتبار این مسجدها چگونه خواهد بود. برهمین اساس آنها خواستار شفاف‌سازی شهرداری در این زمینه شدند.


خبرگزاری میراث فرهنگی : حبیب کاشانی، عضو کم‌حرف و ساکت شواری شهر تهران در جلسه امروز به حرف آمد و از شهرداری پرسید که بودجه ساخت این مسجدها چگونه و از کجا تامین خواهد شد. به گفته او این پروژه نزدیک به 400 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که هنوز مشخص نیست هزینه‌های آن در بودجه امسال شهرداری منظور شده یا به بودجه سال آینده موکول خواهد شد.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران که در این جلسه حضور داشت به برخی از این پرسش‌ها پاسخ داد و گفت: هنوز هیچ کاری انجام نداده‌ایم و پولی برای ساخت این مساجد در اختیار نداریم. اگر قرار باشد پولی بابت این پروژه تامین شود، آن را در بودجه سال 92 پیش‌بینی می‌کنیم.


به گفته مناف هاشمی اگر قرار باشد امسال مراسم سوگواری در این زمین‌ها برپا شود، در چادرهایی که شهرداری برپا خواهد کرد، این مراسم برگزار می‌شود.


کاشانی که از این پاسخ‌ها قانع نشده بود باز درباره مالکان این زمین‌ها پرسید که آیا سند دارند یا نه؟ اما این‌بار رئیس شورای شهر تهران بود که پاسخ او را داد و گفت: بحث کمبود مسجد در پایتخت در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که ما پاسخ دادیم که هر کجا ساخت مسجد لازم باشد، شهرداری باید با خرید زمین و یا تامین فضای لازم به روش دیگری نسبت به ساخت مسجد اقدام کند