Skip to main content

اقلیم کردستان هم دست موساد در

اقلیم کردستان هم دست موساد در
Anonymous

اقلیم کردستان هم دست موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای
کردستان عراق نه‌تنها به مکانی امن برای جاسوسان موساد تبدیل شده است، بلکه حتی رژیم صهیونیستی توانسته است در این مکان پادگان نظامی هم به راه بیندازد. چندی پیش روزنامه فرانسوی (لوفیگارو) با ارایه دلایل و شواهد متعدد اعلام کرد که منطقه کردستان عراق به اتاق عملیات موساد برای ضربه زدن به عراق و سایر همسایگان این کشور تبدیل شده است.

اقلیم کردستان هم دست موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای
کردستان عراق نه‌تنها به مکانی امن برای جاسوسان موساد تبدیل شده است، بلکه حتی رژیم صهیونیستی توانسته است در این مکان پادگان نظامی هم به راه بیندازد. چندی پیش روزنامه فرانسوی (لوفیگارو) با ارایه دلایل و شواهد متعدد اعلام کرد که منطقه کردستان عراق به اتاق عملیات موساد برای ضربه زدن به عراق و سایر همسایگان این کشور تبدیل شده است.

یکی از سوالاتی که همواره ذهن افکار عمومی و همچنین مسئولان ایرانی را به خود مشغول کرده این پرسش است که حملات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی از کدام ناحیه صورت می‌گیرد و آبشخورش کجاست. هرچند تقریبا سازمان جاسوسی- نظامی موساد عامل اصلی شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران معرفی شده است اما همواره نحوه حضور جاسوسان تروریست موساد در داخل خاک ایران از بحث‌های بحث‌برانگیز در میان عوام و خواص بوده است.

برخی با ارایه این تحلیل که آذربایجان محل آموزش و برنامه‌ریزی موساد برای انجام عملیات در خاک ایران است نظریات خود را ارائه دادند اما هرگز این ادعا، با مستندات دقیقی همراه نشد تا این پرسش همچنان باقی بماند که جاسوس‌های تروریست از کدام مرز جغرافیایی وارد ایران شده و در چه محلی آموزش‌های لازم را برای انجام عملیات ضدایرانی دیده‌اند. سوالی که حیدر مصلحی چند روز پیش و در اظهاراتی پاسخ آن را داد. اگرچه با اظهارات وزیر اطلاعات بازهم کشور آذربایجان مورد توجه قرار گرفت.

چرا که اسرائیل با توجه به نزدیکی آذربایجان به ایران نگاهی استراتژیک به توسعه حوزه نفوذ خود در جمهوری آذربایجان داشته و این امر را با برنامه‌ای دقیق و فارغ از تبلیغات در حال پیشبرد دارد. اما بررسی‌ها نشان داد که باید اصل قضیه را در جای دیگری جست‌وجو کرد؛ اقلیم کردستان. وزیر اطلاعات در این زمینه تصریح کرده بود: «رژیم اشغالگر قدس از خاک یک اقلیم مجاور خاک ما حداکثر بهره‌برداری را کرده است، حتی در آنجا پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارد.

ستاد عملیاتی مشترک امریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در همان‌جا مستقر است ‌وعلیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند. البته یقین داریم که این وضع با اطلاع و با اجازه دولت این کشور نیست، همچنین در اطلاعات جمع‌آوری شده درباره دو شبکه اخیر ملاحظه شد که تروریست‌ها به‌راحتی و به فراوانی از خاک یک کشور همسایه برای رفت و آمد آزادانه به سرزمین‌های اشغالی و برای نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاری استفاده می‌کنند.» …

… این مسئله تا جایی پیش رفته است که خیلی‌ها بر این باورند که کردستان عراق نه‌تنها به مکانی امن برای جاسوسان موساد تبدیل شده است، بلکه حتی رژیم صهیونیستی توانسته است در این مکان پادگان نظامی هم به راه بیندازد. بدون شک برای این ادعای جمهوری اسلامی شواهدی نیز وجود دارد. چندی پیش روزنامه فرانسوی (لوفیگارو) با ارایه دلایل و شواهد متعدد اعلام کرد که منطقه کردستان عراق به اتاق عملیات موساد برای ضربه زدن به عراق و سایر همسایگان این کشور تبدیل شده است.

این روزنامه فرانسوی با انتشار گزارشی با ارایه ادله متعدد نوشت که شمال عراق اتاق عملیاتی موساد برای اجرای عملیات‌های مختلف علیه عراق و کشورهای همسایه آن است. در حالی که منابع خبری ماه‌های اخیر از تحرکات و نفوذ گسترده رژیم صهیونیستی در منطقه کردستان عراق پرده برداشته بودند، اما این‌بار منابع آگاه فاش کردند که اماراتی‌ها هم به این توطئه پیوسته‌اند.

همزمان با تحلیل روزنامه «لو فیگارو» فرانسه برخی منابع آگاه خبری در عراق فاش کردند که دستگاه جاسوسی موساد توانسته است گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی را برای انجام عملیات جاسوسی و ترور در این منطقه یعنی کردستان عراق، مستقر کند. هر چند که مقامات کرد این گزارش را تکذیب کردند اما منابع آگاه مذکور به‌طور مشخص از تلاش موساد برای انجام عملیات جاسوسی در این منطقه برای ضربه زدن به ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که موساد بعد از نفوذ گسترده خود در کردستان عراق در تلاش است تا با کردهای ایران در این منطقه ارتباط برقرار کند و بعد آنان را فریفته و اطلاعات مهم و دقیقی از ایران کسب کند. منابع خبری تاکید کردند که هدف موساد از جمع‌آوری اطلاعات از کردهای ایرانی، تنها برای انجام عملیات تروریستی در خاک ایران علیه اهدافی است که برای رژیم صهیونیستی بسیار با اهمیت و استراتژیک به شمار می‌رود. از جمله این اطلاعات، اطلاعاتی راجع به دانشمندان هسته‌ای ایران و مراکز مهم و حساس این کشور به شمار می‌رود.

همچنین همزمان با افزایش تنش میان تهران و واشنگتن با اعلام آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد توسط ایران و ترور یکی دیگر از کارشناسان هسته‌ای، «جرج مالبرونو» سرمقاله نویس مشهور روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» به گفته‌های یک مقام امنیتی عراقی استناد کرده و می‌نویسد که امریکا و رژیم صهیونیستی از همکاری مخالفان کرد ایرانی مقیم کردستان عراق برای ضربه زدن به منافع جمهوری اسلامی سود می‌برند. فیگارو می‌نویسد: امریکا و اسرائیل از طریق حضور در کردستان عراق، حجم عملیات خرابکارانه خود بر ضد تاسیسات هسته‌ای و همچنین ترور دانشمندان اتمی ایران را افزایش داده‌اند.

شبکه الجزیره نیز چندی پیش در گزارشی فاش کرد که تیم‌های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان اشغال عراق توسط نیروهای امریکایی در شمال عراق حضور مستمر داشته و فعالیت خود را با نیروهای اشغالگر هماهنگ می‌کنند. این تیم‌ها مامور برپایی ایستگاه‌های اطلاعاتی و شنود بسیار پیشرفته در منطقه شمال عراق بودند تا از این مناطق تمامی منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و به‌ویژه ایران را زیرنظر بگیرند.

شاید بتوان گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت مربوط به اول دسامبر سال ۲۰۰۵ را مهم‌ترین گزارش در رابطه با فعالیت‌های جدید رژیم صهیونیستی در عراق و منطقه دانست. در این گزارش آمده بود که شرکت‌های اسرائیلی در منطقه دور افتاده در شمال عراق مرکزی را تحت نام موقعیت Z شهرت یافته، ایجاد کرده‌اند و این مرکز هم‌اکنون کاربردی آموزشی دارد. به نوشته آحارنوت، واحدهایی از نیروهای نخبه صهیونیستی عملا از سال ۲۰۰۴ از طریق مرز ترکیه وارد شمال عراق شده‌اند.

این افراد معمولا زیر پوشش عناوینی چون مهندس راه‌سازی یا کارشناس کشاورزی وارد کردستان عراق می‌شوند و به کار آموزش کردها در این منطقه می‌پرداختند تا این‌که کردها دریافتند که نیروهای اطلاعاتی ایران از حضور و فعالیت صهیونیست‌ها در موقعیت Z مطلع شده‌اند. از این رو از بیم دستگیری یا ربوده شدن صهیونیست‌ها این مرکز را تعطیل یا به منطقه دیگری منتقل کردند.

«وین مادسون» خبرنگار مشهور امریکایی در گزارشی مستند حاوی اسناد محرمانه که در وبگاه شخصی‌اش منتشر کرده، با اعلام این‌که تل‌آویو قصد دارد برای تحقق رویای اسرائیل بزرگ بر کردستان عراق مسلط شود، نوشت: سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) مسیحیان کلدانی را با همدستی گروه‌های مزدور و با هماهنگی شبه‌نظامیان کرد می‌کشد و قتل آنها را به القاعده نسبت می‌دهد تا زمینه آواره‌سازی اجباری مسیحیان کلدانی و تخلیه این مناطق برای اجرای طرح اسرائیل برای تسلط بر آنها فراهم شود.

کردستان عراق بر اساس بسیاری از گزارش‌های امنیتی و رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های موساد در منطقه است. رژیم صهیونیستی در مدت اخیر در تحولاتی در منطقه مرزی غرب ایران دست داشته که از جمله آن می‌توان به زمزمه استقلال کردستان عراق از دولت مرکزی در سال جاری، انتقال ریاست اقلیم کردستان عراق از مسعود بارزانی به نوشیروان بارزانی، گسترش حضور صهیونیست‌ها در این منطقه و فراری دادن طارق الهاشمی، معاون مجرم رئیس‌جمهور عراق به پایتخت رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس اشاره کرد.

نقش بارزانی در توسعه روابط کردستان عراق با تل‌آویو

نشریه لفین، از نشریات معتبر و کثیرالانتشار کردستان عراق، در آخرین شماره پارسال خود، مصاحبه‌ای با عرفان قانعی فرد، مورخ کرد با روزنامه‌ای فرانسوی، مبنی بر انتشار ۱۲ کاست از صدای نخستین رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، در شبکه‌های ماهواره‌ای را منتشر کرد که وی در آن اظهار داشت: این کاست‌ها که مربوط به سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ هستند، سندهای تاریخی به شمار می‌روند که با فراهم شدن زمینه‌های لازم، به‌زودی از یک شبکه ماهواره‌ای منتشر می‌شوند.

این مورخ تاریخ که کتاب «پس از ۶۰ سال» را در کارنامه خود دارد، با اشاره به سخنان مصطفی بارزانی، از سرکردگان جنبش ملی‌گرای کرد در عراق و فرمانده عملیات مسلحانه برای استقلال کردستان عراق که پدر مسعود بارزانی بود- در این ۱۲ کاست، افزود: مصطفی بارزانی در این کاست‌ها می‌گوید: «به روابط داشتن با انگلیس باوری ندارم، اما رابطه ما و اسرائیل بدان جهت بوده که دستمان به خیلی از جاها برسد و بدون امریکا و اسرائیل به جایی نمی‌رسیم.»

همچنین بنا بر خبر رسانه‌ها مسعود بارزانی «تصمیم دارد در مقابل امضای توافقنامه تبادل نمایندگی دیپلماتیک بین منطقه کردستان و تل‌آویو، از این رژیم هواپیما خریداری کند. یک سایت خبری کرد مخالف، با افشای این موضوع تاکید کرد، مسعود بارزانی قبلا گفته بود که «برقراری روابط راهبردی با اسرائیل جرم نیست، و بسیاری از کشورهای عربی با اسرائیل ارتباط دارند.»

از سوی دیگر، منابع کرد نزدیک به جریان اسلامی، از دیدار «منصور» فرزند مسعود بارزانی با «راکاد موفاییل» از فرماندهان نظامی اسرائیل و «بنیادین مونتاری» مسئول هماهنگی روابط اسرائیل با کردستان عراق خبر داد. بر اساس این گزارش، در جریان این دیدار که یک ساعت و نیم طول کشید، راه‌های توسعه روابط دوجانبه نظامی، امنیتی و امکان استفاده مسئولان این منطقه از تجارب رژیم صهیونیستی بررسی شد.

بنا بر خبر دیگری که اخیرا خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند برادر کوچک رئیس منطقه کردستان به همراه معاون وزارت پیشمرگه این منطقه برای توسعه روابط دوجانبه با اسرائیل، به‌طور محرمانه به تل‌آویو سفر کرد. به گزارش «النخیل»، «سهاد البارزانی» برادر کوچک‌تر «مسعود البارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق به همراه «شیروان علی» معاون وزارت پیشمرگه، برای توسعه روابط دوجانبه میان منطقه کردستان و تل‌آویو به‌طور محرمانه به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند.

یک منبع آگاه بلندپایه منطقه کردستان با اعلام این خبر گفت: سهاد البارزانی که در حال حاضر در پست مشاور نظامی وزارت پیشمرگه کردستان فعالیت می‌کند به همراه معاون این وزارتخانه به اسرائیل سفر کرده است تا درباره توسعه روابط دوجانبه میان منطقه کردستان و تل‌آویو به‌ویژه در بخش نظامی با مقامات صهیونیستی رایزنی کند.

چندی پیش نیز یک هیئت از اسرائیل به منطقه کردستان سفر کرده بود که پسر بارزانی از آن استقبال به عمل آورده بود. برخی رسانه‌های عربی با انتشار این خبر و عکس آن اعلام کردند که این دیدار نزدیک یک و نیم ساعت طول کشید و طی آن تمامی راهکارهای موجود برای توسعه روابط دوجانبه نظامی و استفاده از تجارت اسرائیل در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین جای هیچ شبهه‌ای نیست که بارزانی می‌کوشد با جیره‌خواری اسرائیل و امریکا آرزوهای دور و دراز خود را محقق کند. غافل از این‌که جمهوری اسلامی دفاع از امنیت خود را صرفا در مرزهای خود پیگیری نمی‌کند و عنداللزوم بر اساس راهبرد منطقی «تهدید در برابر تهدید» حراست از امنیت ملی را در خارج از مرزها هم دنبال خواهد کرد و ضرب شستی نشان خواهد که در چشم بر هم زدنی کاخ آمال دور و دراز بارزانی را فرو خواهد ریخت.

حضور صهیونیست‌ها در کردستان عراق چیزی نیست که دیگر بر کسی پنهان باشد وبا وجود اطلاعات گاها ضد و نقیض در رابطه میزان رخنه صهیونیست‌ها در کردستان عراق تقریبا هیچ کارشناس مطلع از اوضاع عراق و منطقه نمی‌تواند این حضور را انکار کند. برخی از تحلیلگران این روابط را در سطح روابط عاشقانه مستمر می‌دانند وحتی برخی از اطلاعات از وجود نمایندگی دایم رژیم صهیونیستی در منطقه کردستان عراق آنهم مدت‌ها پیش از سقوط بغداد حکایت دارند.

در پایان می‌توان این‌گونه بیان کرد که مهم‌ترین اقدامات و فعالیت سیاسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق، برقراری ارتباط با رهبران و عناصر بانفوذ اکراد عراقی و برقراری روابط دیپلماتیک با این اقلیم و در نهایت جذب و به‌کارگیری افراد همسو با اهداف صهیونیستی در بدنه سیاسی عراق خلاصه می‌شود.
منبع: ملت آنلاین
برچسب‌ها: اقلیم کردستان، بارزانی، ترور دانشمندان هسته ای، موساد، موساد در عراق، کردستان
مطالب مرتبط

وقتی ریاض با موساد هم‌کاسه شد
چگونگی ترور رضائی‌نژاد و دستگیری عوامل آن از زبان وزیر اطلاعات
افشاگری دو تحلیلگر صهیونیست از جزئیات ترور دانشمندان هسته‌ای
عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دست دارند
موساد: ۱۲هزار سرباز ارتش عراق را کشته‌ایم
افشای جزئیات طرح ترور بشار اسد
لیونی: با ارتباط جنسی اطلاعات می‌گرفتم
چرا عربستان از دانشمندان ایران می‌ترسد؟