Skip to main content

آقای یونس رجبی عزیز،1-ایران

آقای یونس رجبی عزیز،1-ایران
آ. ائلیار

آقای یونس رجبی عزیز،1-ایران گلوبال « منبر ارشاد» نیست.برخلاف خیلی از سایت های فارسی زبان و غیر فارسی زبان.دلیل و سند آن هم اینست : ما کد سایت را در اختیار بسیاری ازدیدگاههای مختلف قرار داده ایم که بدون دخالت ما فکر خود را منتشر کنند. آینه سایت همه این دیدگاههارا بازتاب میدهد- که در برابر دیدگان شماست.بنابرین شما«منبر ارشاد» راباید درجای دیگر بگردید.2-انجام کارکامنت- کارمسئول آن است.روشن نوشته ام که این کار مربوط به من نیست. نخست کار کامنت را مطرح میکنید - وقتی مسئله حل شد-خود«ایران گلوبال» را به عنوان«منبرارشاد»که اصطلاحی تحقیر آمیز و نادرست است-پیش میکشید! توجه کنید که اینجا سخنم تنها برخورد شما نیست - بل مهمتر از آن سخن برسر این «روش عمومی» برخورد به پدیده هاست.

بله،درمدیریت سایت غیر از کار کامنت بعضی کارها به من مربوط است-که امیدواریم موفق شویم آنرا- مدیریت را- هم با آلترناتیو«جمع همکاران » منحل کنیم که آنها هم مربوط نباشند.همانطورکه آقای توکلی هم مسئله « جمع همکاران» را در کامنتی اعلام کرده است.
3- شما مقاله ای بنویسید و از نوشته های من نقل قول کنید و مستدل نشان دهید که آنها کهنه هستند و آلترناتیو « به روز شده» و نوخودتان را در برابرآنها بگذارید- خیلی ممنون خواهم شد- دوست دارم « به روز بودگی » اندیشه های شما و دوستانتان را ببینم.تا جایی که آگاهی دارم « ناسیونالیسم » چند صد سال قدیمی و کهنه است. خودم نوشته شما را از میان کامنتها به صحفه اول منتقل میکنم.در غیر این صورت «پاکتی» - چیزی را کهنه و یا نو نامیدن مسئله ای را حل نکرده و کوچکترین روشنگریی ایجاد نمیکند. این تنها شما نیستید که اسیر این «روش پاکتی» نوشتن ( کلی گویی- صدر احکام کلی) شده اید تقریبا این یک روش مسلط نادرست در نوشته ها و دیالوگهاست.حقیقت نه در من است و نه درشما- «جرقه حقیقت نسبی از برخورد اندیشه های همه ما میجهد. این جرقه را باید گرفت». بارها این مسئله را توضیح داده ام 4- در کجای متن سخن از دیوار برلین یا چپ رانده ام که شما از این گزاره های « پاکتی » استفاده میکنید- آیا این گزاره ها که در همه ی سطرهای کامنت تان جا گرفته اند چیزی برای خواننده روشن میکنند؟ اگر دوست دارید در مورد چپ با من صحبت کنید چرا مستقیم نظرم را نمی پرسید؛ تا کی باید با « پیشداوری» حرکت کنیم؟5- در متن خشمی نیست بل اندوه و درد جا دارد. از اینکه « متد منطقی-علمی» در رابطه با « پدیده ها» بکارگرفته نمیشود. و سخن «دئمی» گفته و نوشته میشود. وگرنه مقالات و کامنتها و دیالوگها اکنون بسیار روشنگر بودند. دیگر کسی نمیتوانست از ابتذال سخن بگوید.6- شما چرا با پشداوری حکم میدهید که پرولتاریایی و دیواربرلینی و غیره هستم؟ جهت اطلاع شما -همانطور که در گذشته هم بارها نوشته ام -من « مارکسیت-لنیست» نیستم. همانطور که «ناسیونالیست»هم نیستم. بدیهی ست که ضد آنها نیز نمیباشم. اما عمیقاً به برخورد اندیشه ها توجه میکنم. آ.ائلیار در هیچ دایره ای نمیگنجد. سعی نکنید برایش دایره و شابلونی درست کنید. اندیشه هایم مخصوص خودم است. بکوشید با آنها برخورد کرده و نکات ضعف و قوتش را روشن سازید.7- من هم رسیدن سال نو میلای را برای شما و عزیزانتان از صمیم قلب تبریک میگویم. امیدوارم سطح نوشته ها و دیالوگها در سال آینده بهتر از سال قبل باشد. الی باغلی بیزیم ائللر- آغزی باغلی بیزیم ائللر- یاز قیریلسین زنجیرلر- ائلیم زنجیرده زنجیرده- ساغ اولون وار اولون.