Skip to main content

اوضاع کشور و مردم ایران چنان

اوضاع کشور و مردم ایران چنان
کیانوش توکلی

اوضاع کشور و مردم ایران چنان درهم ریخته و شرایط زیستی چنان جهنمی شده است که اگر بر فرض محال، محمد رضا شاه پهلوی امروز زنده شود ؛ قطعا میلونها ایرانی سینه خیز به پا بوس این دیکتاتور تاریخ خواهند رفت و چه بسا صد ها قربانی در پای او فدا نمایند . کار بجایی رسیده است که سر سخت ترین انقلابیو ن 57 هم ،سر تعظیم در مقابل «آنچه در زمان شاه بودیم» ، فرود می آورند. مهمترین شخصیت نظام جمهوری اسلامی که خمینی اورا استوانه انقلاب می نایمد یعنی هاشمی رفسنجانی بود که پس از رد صلاحیتش بطور آشکاری گفت: آن قدیم ها (زمان شاه ) چقدر احترام داشتیم و هر کجا می رفتیم تنها پاپسورت کافی بود و. زنان ایرانی حرمت داشتند و .. امروز وقتی دیپلمات های جمهوری اسلامی در عربستان و دیگر کشورها با لگد ماموران میزبان پذیرایی می شوند... دیگر حمایت رژیم از ایرانیان خارج از کشوری ، بیشتر به شوخی شباهت دارد.

با وجود بیزاری همگانی از «انقلاب 57» ، به قول عباس میلانی« انقلاب 57 »،انقلاب دمکراتیکی بود که نتیجه آن ارتجاعی شد »با وجود اینکه اینجانب دیگر نه چپ ،نه کمونیست و نه انقلابی، نه ضد امپریالیست ونه « چریک فدایی خلقم » اما در مقابل شایعه پراکنی و دروغ سازی های تاریخی سکوت نخواهم کرد و «همرنگ جماعت» نخواهم شد ..اما بپردازیم به موضوع پاراگرافی که دوست عزیز اقای اقبالی بر بالای این گفتگو نوشته است ودر این رابطه چند نکته را متذکر می شوم :

1_ همانطور که قبلا نوشتم گفتگوی دو تن از رهبران چریک ها و ایت الله بهشتی «مذاکره پنهانی» نبود که حالا «سند ش» افشاه شده باشد بلکه از محدود مناظره های تلویزیونی پس از انقلاب بین رهبران چریک های فدایی و برخی از مقامات جمهوری اسلامی بود و میلیونها چشم و گوش آن را با اشتیاق دنبال کرد .بنابراین اینکه گفته شود این مذاکره پنهانی چریک فدایی خلق با مقامات رزیم بود ؛ دروغ محض است 2_ اینکه نتیجه گرفته شودکه :« انچه مسلم است بهشتی دو پیک سازمان را ارشاد می کند. ویشبرد سیاست انشقاق در چپ و حمایت خائنانه چریک های فدائی از فاشیسم اسلامی...» اینهم دروغ است و توهین به هزاران فدایی خلق که تنها در دو سال پس از انقلا ب ؛ کشته ، ومورد ازار و اذیت و شکنجه کمیته چی ها و پاسداران و مردم حزب الله در کوچه و خیابان شدند . چریک های فدایی خلق پیشنهاد معاون وزیر در دولت بازرگان را نپذیرفت و به مبارزه و مقاوت علیه رزیم تازه تاسیس که متاسفانه میلیونها نفر از مردم ایران پشتیبان آن بودند--- زد . حضور موثر و چشم گیرچریک ها ؛ در کردستان ، ترکمن صحرا ، بلوچستان و..... قدائیان خلق را بعنوان یگانه نیروی سراسری و توده ای در مناظره تلویزیونی در مقابل ایت الله بهشتی این بلند پایه ترین مسئول جمهوری اسلامی علیه ستم اتنیکی - ملی طرح کرد . تاریخ این مناظر باید قبل از از انشعاب اقلیت باشد . فاصله زمانی که چریک فدایی از حقوق دمکراتیک مردم ایران دفاع می کرد ند و به همین خاطر روزانه صد ها هوادار آن مورد ضرب و شتم در خیا بانها و شکنجه در زندانها رزیم قرار می گرفتند 3_ در این مناظره که میلیونها بیننده داشت؛ رهبران چریک ها از حقوق مردم کرد و دیگر گروههای اتنیکی دفاع اشکاری کرده اند و این دو رهبر چریک ها با صراحت در مقابل بهشتی گفتند:«اینکه خلق کُرد یا ترکمن یا بلوچ هر کدامشان در رژیم گذشته آن فشارهایی که رویشان بوده همه این را می‌دانیم و الان باید از حق مساوی برخوردار باشند. ...» نمی دانم کجای گفتگو خیانت به خلق و مردم ایران است؟
در واقع موضوع اصلی این مناظره علنی، طرح مسایل اتنیکی در ایران بود اگر به خواست چریک ها در ان روز هاعمل می شد امروز ایران با خطر تجزیه و جدایی اتنیک ها مواجه نبودو هنوز هم اکثر رهبران سیاسی ایرانی پس از 33 سال از گذشت آن مصاحبه همانند بهشتی می اندیشند. 3_«سایت پارسینه» که از سایت های وابسته به جمهوری اسلامی است بدون اظهار نظر؛ متن کتبی را این مناظره تلویزیونی را منتشر ساخت و آن را «گفت‌وگوی منتشرنشده» خواند که پر واضح است که این سایت هم دروغ می گوید...این بحث ادامه خواهد داشت