Skip to main content

اگر رضا شاه کمونیست بود

اگر رضا شاه کمونیست بود
Anonymous

اگر رضا شاه کمونیست بود.

اگر رضا شاه کمونیست، مارکسیست، لنینیست، بلشویک و یا به هر نحوی وابسته به حکومت شوروی بود چه می شد؟!
در کنار استالین و لنین مراد و اسوه ی چپ های ایران می شد و :
-چپ های ایران کینه ی او را به دل نمی گرفتند و در پی انتقام از او و خانواده ی او تلاش نمی کردند وبرای براندازی حکومت پهلوی با ملاها هم پیمان نمی شدند.
-شورش جنگل در شمال و حزب دمکرات در آذربایجان سرکوب نمی شدند و استان های ایران بعد از تجزیه به زیر یوغ جکومت شوروی در می آمدند و اکنون پس از فروپاشی شوروی به صورت جمهوری های جداگانه استقلال می یافتند و کسی دم از تجزیه طلبی نمی زد.
-به جای راه آهن یک آبراهه دریای مازنداران را به خلیج فارس متصل می کرد و به همین دلیل کویر لوت و بخش مرکزی ایران آباد می شد.

به جای ریش اکنون مردها سبیل داشتندو رفقای چپ مجبور نبودند علیرغم میل خود به کشورهای سرمایه داری پناه برده و سبیل های خود را بتراشند.
-به جای احمدی نژاد پوتین بر ایران حکومت می کرد.
- رفیق رضا هرگز با قلدری خود را پادشاه نمی کرد و سلطنت قاجار به عنوان دمکرات ترین و آخرین سلسله پادشاهی تاریخ ایران را مزین می کرد.
- به جای دیکتاتوری وزورگویی رضا شاه شاهد خوی نرم و حکومت دمکراتیک استالین می بودیم.
-خدمات رضا شاه در همه نشریات و کتاب های گروهای چپ منتشر و بزرگنمایی می شد.
-عکس رفیق رضا با سبیل تزیین کننده جلسات و متینگ های گروه های چپ بود.
- به عنوان بنیان گذار ثبت احوال و اجباری کردن برگزیدن نام خانوادگی و صدور شناسنامه یک " اف" به آخر نام خانوادگی ایرانیان اضافه می کرد. به عنوان نمونه " نگهدار" به نگهدارف" و یا " مشیری" به مشیروف" تغییر شکل می یافت.
-به جای بنیانگذاری بانک ملی ایران، بانک شوروی سوسیالیستی تاسیس می شد و ریال به روبل تغییر می یافت.
-به جای پل "ورسک" پل "لنین" بر روی دریاچه مازندران ساخته می شد و ایران را به شوروی وصل می کرد.
-به جای تغییر تقویم رسمی ایران از تقویم هجری قمری به تقویم خورشیدی تقویم انقلاب اکتبر خورشیدی مورد استفاده قرار می گرفت.
-به جای تأسیس فرهنگستان ایران (برای تقویت زبان و ادب فارسی) زبان رسمی ایران روسی می شد و اکنون کسی دغدغه ی زبان مادری نداشت.
-به جای کشف حجاب و برداشتن چادر، خانم ها خود و به گونه ای خودجوش مانند معترضان اکراینی برهنه می شدند.
اگر رضا شاه کمونیست بود شاید توازن قوا در ارودگاه سرمایه داری و کارگری چنان به هم می خورد که پیروز جنگ سرد رفقا بودند و هر سال یاد رفیق "رضا پهلویف" را در کنار دیگر رفقا در سراسر جهان گرامی می داشتند.


کاش! رضا شاه کمونیست بود تا بسیاری از اتفاقات ناگوار صدسال اخیر نمی افتاد.کاش!