Skip to main content

چپ آذربایجان باید ابتدا خودش

چپ آذربایجان باید ابتدا خودش
Anonymous

چپ آذربایجان باید ابتدا خودش را تعریف کند و سپس موضع خود را به صورت صریح در مورد سرنوشت آذربایجان جنوبی، حرکت ملی آذربایجان و حوادث بوقوع پیوسته در این منطقه اعلام کند. متاسفانه آزربایجانیهای چپ هنوز نتوانسته اند که جایگاهی در موج جدید حرکت ملی آذربایجان برای خود پیدا کنند و از موضع انفعالی و ضعف به دشمنی حتی کودکانه با نیروهای غیرچپ آزربایجانی پرداخته اند.
نمونه اعتصاب اخیر فعالین ملی آزربایجان به مدت 26 روز و سکوت طیف به اصطلاح دموکرات چپ آزربایجان و عدم پوشش مناسب اخبار مربوط به این اعتصابات و سایر حوادث مرتبط با مسئله ملی نشان از عدم اهمیت این مسائل برای این طیف دارد. متاسفانه چپ به اصطلاح آزربایجانی در مسئله پوشش اخبارملی آزربایجان از برادران سراسری خود ( سایت اخبار روز) و از نظر دادن بیانیه و محکوم کردن رفتار حاکمیت ( از حزب کمونیست کارگری) نیز از عقب ماندند.

چپ آزربایجان چیزی برای ارائه به جوانان آزربایجان ندارد و در سالهای اخیر دست به فعالیتی هم نزده است، هیچ محتوای جدیدی تولید نکرده است و باز هم می گویم حتی یک ارگان مطبوعاتی( یک سایت درست و حسابی) هم برای خود ندارد. چپ آذربایجان فقط در خاطرات مردم آزربایجان( حکومت ملی+ فداییهای مانند صمد بهرنگی، دهقانی، مرضیه اسکویی و ..) وجود دارد.
مدتی قبل گروهی از چپ ها با انتشار کارپایه ای مواضع خود را اعلام کردند( که در نوع خود کار مثبتی بود) ولی هیچ پشتکار، احساس مسئولیت و ضرورتی برای ادامه کار در خود حس نکردند و هیچ توضیحی درباره مفاد کارپایه ارائه ندادند و نتیجه اش یک جمعی شد به نام دموکراتهای چپ-تبریز که حتی نتوانستند این تبریز را به سطح آزربایجان توسعه دهند.