Skip to main content

رژيم ايران نويسندگان و

رژيم ايران نويسندگان و
Anonymous

رژيم ايران نويسندگان و خبرنگاران عراقي را با تطميع و تهديد به همكاري با رژيم عليه مقاومت ايران فرا مي خواند

همزمان با گسترش اعتراضات مردم عراق به مداخلات رژيم آخوندي و بالا گرفتن انزجار عمومي از حملات جنايتكارانه موشكي به كمپ ليبرتي، مأموران اطلاعات و نيروي تروريستي قدس در سفارت رژيم در بغداد، بار ديگر تلاش ميكنند كه خبرنگاران و نويسندگان ملي عراقي را با تطميع و تهديد به همكاري با رژيم آخوندي، فاصله گرفتن از مقاومت ايران و موضعگيري عليه مجاهدين دعوت كنند.
اين مأموران كه تحت نظر دژخيم علي نويدي (سركرده مأموران اطلاعات در سفارت) كار ميكنند، براي جلب اطمينان افراد مورد نظر، ابتدا از طريق افراد عراقي به نويسندگان و خبرنگاران شريف عراقي مراجعه و به آنها پيشنهاد ميكنند ما به ازاء دريافت دستمزدهاي كلان در راه اندازي خبرگزاري، روزنامه، سايتهاي خبري- سياسي، برنامه هاي تلويزيوني و نوشتن مقاله به نفع رژيم و عليه مجاهدين شركت كنند. آنها همچنين تحت عنوان اينكه ”از نزديك واقعيتها را به چشم خود ببينند“، خبرنگاران و نويسندگان را به ايران دعوت مي كنند، اما وقتي اين ترفندها موثر واقع نميشود، مأموران اطلاعات به تهديد متوسل ميشوند.
صافي ياسري، نويسنده مشهور عراقي به افشاي يكي از اين توطئه ها پرداخت و نوشت: سفارت رژيم و علي نويدي تلاش جديدي را «از طريق دارندگان تابعيتهاي عراقي براي به زانو در آوردن صاحبان قلمهاي ملي و آزاد در عراق» آغاز كرده است. صافي ياسري خاطر نشان كرده است: «من خواستار تضمين امنيت و سلامتي خودم و خانوادهام هستم و براي هزارمين بار تكرار ميكنم كه اگر در ورود به كشورم با هرگونه حادثه يا تهديدي مواجه شوم، سفير رژيم ايران در بغداد متهم است».
مقاومت ايران بارها نقش علي نويدي را كه از سركردگان اطلاعات آخوندها در بغداد مي باشد، افشا كرده است. دژخيم مزبور مسئول نقل و انتقال و تأمين نيازهاي مزدوراني بود كه به مدت 22ماه به شكنجه رواني مجاهدان اشرف با 300بلندگو مشغول بودند. وي همچنين بعد از حمله 19فروردين به اشرف، مزدوران رژيم را در روز 16ارديبهشت سال90 به مقابل اشرف برد تا از حمله به مجاهدين پشتيباني كنند. اين دژخيم در ارتباط مستمر با مزدوراني مانند مسعود خدابنده، مصطفي محمدي و ثريا عبداللهي بوده است.
كميسيون امنيت و ضد تروريسم شوراي ملي مقاومت، توجهات ملل متحد، سازمان هاي بين المللي مدافع حقوق بشر و آزادي بيان و همچنين توجه احزاب و شخصيتهاي ملي عراقي را به اطلاعيه 4 اوت 2013 آقاي صافي ياسري جلب مي كند و خواهان محكوم كردن اقدامات سركوبگرانه سفارت رژيم آخوندها در بغداد و تضمين امنيت جاني و حرفه اي خبرنگاران و نويسندگان شريف عراقي مي باشد.
كميسيون امنيت و ضد تروريسم

شوراي ملي مقاومت ايران
15مرداد1392 (6 اوت 2013)