Skip to main content

مهناز خانوم پاسخ نوشتار شما

مهناز خانوم پاسخ نوشتار شما
Anonymous

مهناز خانوم پاسخ نوشتار شما را با دیدی یک بعد‌ی و تنگ به زبان که آن را نه تاروپود تمدنها بلکه تنها یک ابزار میپندارید و دنیای رنگارنگ زیبایی‌ و اسرار تمدن بشری که در گوناگونی زبانهای آن نهفته است را به این شکل با نادانی تمام له‌ می‌کنید و از آن می‌گذرید ، پروفسور گانگاس که تقریباً تمام زندگیش را در راه نجات زبانها (که تمدنها در زهدان آن حمل میشود) ، آن هم به انگلیسی که انقدر به آن علاقه مندید میدهد. اما من شخصا شما را با هویّت ترکی‌‌ام که همیشه در نوجوانی و با معصومیت تمام با خجالت باید فارسی “قیریلداتماق “ میکردم ! ، میفهمم که لهجه انگلیسیی تان در عالم شما دلیل سرفکندگیست !شما شانس آورده اید که در دنیای مدرنی‌ که زندگی‌ می‌کنید به علّت لهجه بد در انگلیسی بهتون "فارس خر " نمی‌گویند !

امثال شما دوستان متأسفانه با دیدگاه دالتونیستی , سطحی و ضد ارزشهای باستانی تمدن بشری تشریف دارید و قاتل ارزشهای فرهنگی -زبانی‌ (میبخشید که کمی‌ رک هستم) که زبان مهمترین آن است که از هر ملتی‌ و اتنیک گروهی , خزینه‌هایی‌ چون ذخایری که محصول هزاران سال تمدن بشری است ,در زهدان آن حمل میشود. تنها فرقتان با “طالبان" این است که آن گاو شاخدار با دینامیت به جان آثار باستانی هزاران ساله میفتاد و ارزشهای گرانقدر ابیکتیو را ویران می‌کند و شما ارزشهای غیر قابل جبران معنوی و سوبیکتیو چون زبان‌ها و فرهنگها (اشعار ، افسانه ها، اشعار ، ضرب اول مثال ها، ترانه‌ها و آنچه که درموسیقی فولکلور خوانده میشود و میراث بلا عوض جامعه انسانی‌ است ) را وحشیانه مورد هجوم قرار می‌دهید. لهجه بد پروفسور را به بزرگی‌ خود ببخشید و به او "فنلاندی خر" نگوئید لطفاً !
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آقای طباطبایی-مآنقورتیسم و "سندروم استکهلم", دکتر سیمین صبری
19. juli 2013 kl. 10:49
امثال طباطبایی از نظر پروفسور اتنولوگ "تووه کانگاس" جنایتکارنی هستند که آفت فرهنگ و تمدن بشری اند.(چه آگاهانه چه نا آگاهانه ). اگر طالبان به آثار باستانی ارزشمند با دینامیت می‌تازد و آن را با خاک یکسان می‌کند ، جنایت کارانی چون طباطبائی و هم پیالگان که ظاهراً لباس تمدن و فرهنگ و دکتری به تن دارند و از این رو قدرت فریبندگی آنها بیش از افرادی است که این لباس‌ها را به تن ندارند ، با قلم و الفاظ تخریبی‌ به زبان‌ها و ادبیات و فلکلور دیگر ملت‌ها میتازند و وحشیانه (چه آگاهانه چه نا آگاهانه ) قصد تخریب آنها را دارند. این در حالی‌ است که یونسکو با اعلام روز جهانی‌ زبان مادری ۲۱ فورال ، تدبیری جدی در جلوگیری از قتل عام زبانهای رایج در جهان ، حتا زبان قبیله کوچکی‌ در دهی‌ در آلاسکا، اتخاذ کرد که تمدن و دستاورد‌های انسانی‌ را از دست وحشیانی چون دکتر طباطبایی نجات دهد .

آقای طباطبایی هر چه زودتر بهتر باید از ملت ترک (از ملتی که ظاهراً خود به آن منسوب است ) عذر خواهی‌ کند و نادانی اش را به درستی‌ با عوارض و نتایج سیاست اسیمیلاسیون در ایران و مآنقورتیسم=( فراموش کردن خود و به نوکری دیگری تبدیل شدن از رمان آیتماتف) به همه توضیح دهد و از روانشناسان برای درمان مشکلات خود کمک بخواهد.
مانقورتیسم در عالم علم روانپژشکی نیز در حالت ملایم خود در "سندروم استکهلم،" مشاهده میشود که آشنایی با آن بسیار مفید است و وصف حل امثال دکتر طباطبائی است انجا که عمق خود باختگی و دگر شیفتگی‌ به اوج خود میرسد:
سندرم استکهلم اختلالیست مربوط به روانپزشکی در این حالت بین گروگان و گروگانگیر حالتی عاطفی بوجود می‌آید.در این حالت گروگان‌ها ممکن است با گروگانگیرها نوعی از حس عاطفه و همدردی پیدا کنند و خود را تسلیم گروگانگیرها بکنند.

امیدوارم انگلیسی آقای دکتر طباطبایی و شما در حدی باشد که بتواند لاقل درصدی از مطالب پروفسور اتنولوگ "تووه کانگاس"
را فهم کنید:
https://www.youtube.com/watch?v=Ohu2gTD-Uic