Skip to main content

چپ های آزربایجان حتی حال و

چپ های آزربایجان حتی حال و
Anonymous

چپ های آزربایجان حتی حال و حوصله بحث و دیالوگ هم درباره علل ضعف چپ آزربایجان ( یا حتی عدم وجود) ندارند. تنها چیزی که چپهای آزربایجانی با آن خود را در چند سال اخیر در این چند سایت مطرح کردن حمله به نیروهای راست حرکت ملی آزربایجان جنوبی هست. اصلا این چپ های آزربایجان کجا هستند؟
1- فرقه دموکرات آزربایجان هنوز هم وجود دارد و اخیرا هفته ای یکبار یک برنامه یکساعته رادیویی در اینترنت دارند. جناب دنیز ایشچی شما به سایت فرقه و یا برنامه های رادیویی اش نگاه بفرمایید. ادبیات آنها دقیقا در سال 1325 متوقف شده است و چیزی برای نسل جدید ندارند.
2- جنبش فدرال-دموکرات آزربایجان هم که بعد از استعفای چند نفر از فعالانش در دو سال گذشته حتی به زور چند خبر در سایتش قرار می دهد و فعالیت سیاسی اش رسما تعطیل شده است.
3- جنابعالی و بسیاری دیگر از چپ های آزربایجانی هم که با فعالیت های سازمانی خودتان مشغول

هستید و هر از چند گاهی به یاد آزربایجان می افتید.
مردم آزربایجان کور نیستند و به راحتی متوجه می شوند که کدام نیروها پشتکار و صمیمیت دارند و در راه آرمانهای آزربایجان جنوبی هزینه می دهند. باید قبول کرد که مسئله ملی در حال حاضر مهمترین مسئله سیاسی در بین نیروهای سیاسی آزربایجان جنوبی هست و هر مرام و عقیده سیاسی باید نسبت به آن برنامه و موضع داشته باشد.
منتظر فعالیت نیروهای راست حرکت ملی آزربایجان ماندن و سپس آنها را به باد انتقاد گرفتن موضع انفعالی هست. لطفا کمی ابتکار به خرج دهید.
به حرکت های ملی ملت های مشابه ما نگاه بفرمایید در همه آنها اگر نقش غالب با نیروهای چپ نباشد، باز قسمت مهمی از این نیروها را تفکر چپ تشکیل می دهد.