Skip to main content

جناب DINAT، چنانچه شما به مدت

جناب DINAT، چنانچه شما به مدت
Anonymous

جناب DINAT، چنانچه شما به مدت 21 سال تدریس زبان انگلیسی نموده اید دلیل بر آگاهی شما بر تمامی مشکلات جامعه جهانی و متخصص در طرح و برنامه ریزی برای حل آنها نمی شود. آیا بهتر نیست که بجای به تمسخر گرفتن یک پیشنهاد و پیشنهاد دهنده آن، ابتدا به وجود چنین نیازی در جامعه فکر کنید؟ مثلا آیا شما تا به حال از مرز یک کشور به کشور دیگر رفته اید تا ببینید که انسان با ندانستن زبان آنها برای حل مشکلاتش بمانند یک انسان کور و کر خواهد شد و اگر زبان مشترکی وجود داشته باشد این مسایل حل خواهد گردید؟ در اینجا صحبت از کمبود و نقصی است که در سیستم ارتباطی جامعه جهانی مطرح است و پیدا نمودن راه حل آن و به مرحله اجرا گذاشتنش کار یک سال و دو سال نیست و ممکن است چند صد سال و یا چند نسل طول بکشد تا بتوان امکانات و تسهیلاتش را فراهم نمود و مردم هر کشور آماده پذیرفتن و فراگیری آن گردند. درست ا ست که

مردم چین و ژاپن با نبودن زبان بین المللی پیشرفت قابل ملاحظه ای نموده اند، چه بسا اگر زبان مشترک وجود داشت این پیشرفت ها نه تنها در آن کشورها بیشتر میشد بلکه دیگر کشورهای جهان هم به صورت بهتری راه ترقی و تکامل را می پیمودند.
در حال حاضر زبان انگلیسی تا میزان زیادی وارد عمل شده و جایی در حد قابل قبول و جهانی در بسیاری از کشورها برای خودش باز نموده است. به همین دلیل هم است که نه تنها شما بنا به نیازتان آن را آموخته اید بلکه برای آموزش به دیگران و منبع درآمدی برای خودتان بکار می برید. تعجبم از این است که با این طرز تفکر منفی که شما دارید چطور می توانید به شاگردان خود انگیزه برای آموختن انگلیسی بدهید؟ آیا فکر میکنید که این فقط شما بودید که نیاز به این زبان داشتید؟ و یا فکر میکنید که فقط شما بودید که استعداد فراگیری آن زبان را داشتید؟ شاید هم به علت تسلط به زبان انگلیسی مشکلی که دیگران دارند شامل حال شما نمیشود
همانطور که یکی از نظر دهندگان نیز نوشته است طرح زبان مشترک کار امروز و دیروز نیست و حد اقل از صد سال پیش مطرح بوده و ادامه خواهد داشت و اینجانب اطمینان دارم که زمانی خواهد رسید که به مرحله اجرا در خواهد آمد. ما نباید فکر کنیم که تمامی انسان های روی کره زمین در فکر ساختن توپ و تانک برای نابودی دیگران هستند و یا از زبونی و ناتوانی از راه پاچه خواری دیکتاتورها در راه کوتاه نمودن عمر مردم کسب درآمد می کنند، بسیاری هم هستند که شبانه روز در جستجوی شناخت موانعی که بر سر راه ترقی و توسعه اجتماعی قرار دارد و پیدا نمودن راه حل برای تسهیل نمودن زندگی آنها هستند.
کامنت دوازدهم در زیر این مقاله را نیز اینجانب گذاشتم که فراموش نموده بودم تا اسم اصلی خودم را بنویسم و با نام مخفی ظاهر شده است.
به امید روزی که آموزش خرافات و خرافه گرایی در مدارس جایش را به آموختن موادی بدهد که بتواند موانع را از سر راه ارتباطات نوین، سازنده و مثبت در جامعه جهانی بدهد.