Skip to main content

حملاتی که بمن میشود از دو

حملاتی که بمن میشود از دو
اقبال اقبالی

حملاتی که بمن میشود از دو موضع ارتجاعی قومپرستانه و اسلام محورانه است. کسانی که هویت خود را با قوم و مذهب تعریف می کنند؛ طبیعی ست که با من زبان مشترک ندارند و نخواهند یافت. عزیمتگاه من در مواضع سیاسی ام نخست انسان و سپس منافع و مصالح ملت ایران است. وقتی من از ملت سخن می گویم، جامعه شهروندی ای را در نظر دارم که تنوع نژادی، دینی، قومی و فرهنگی دارد.سخن من بر سر حقانیت دفاع از خود شهروندان ایران در برابر تهاجم اسلامگرایان برای اسلامیزاسیون ایران است. تنها یک مرتجع همسو با رژیم اسلامی می تواند شهروندان را با بازوبندهای هویت قومی، دینی و نژادی شقه شقه کند تا بخیال خود روند ایجاد وحدت ملی برای برچیدن نظام نکبتبار کنونی را مختل سازد.

من می توانم گوهر برخورد آقای هرمس را درک کنم، وقتی در دفاع از کابینه امنیتی روحانی می نویسد:
"فراموش نکنیم که تفکر اصلاحات به دست کسانی چون حجاریان و غیره زمانی کلید خورد که همه مناصب امنیتی داشتند. نیروهای امنیتی آگاه و وارد به مسائل جهانی بخشی از مبحث امنیت جدید است که امنیت نرم است. و با آن امنیتی که در وزارت اطلاعات ساواک و ساواما حاکم است، فرق دارد. شوربختی ما این است که درک ساده ای از امنیت داریم و آن را به شکنجه، سرکوب و دستگیری و کشتار دگردیسیده ایم." (فرستاده شده توسط هرمس در د., 08/12/2013 -)
چه خوب است که به جای گردوخاک بپا کردن و واکنش های غیرسیاسی، حول اختلاف اصلی متمرکز شویم؛ برای بقاء جمهوری اسلامی تلاش کنیم ویا بایستی این لکه ننگ بشریت از نقشه ایران پاک گردد؟