Skip to main content

علی جنتی کانديدای وزارت ارشاد

علی جنتی کانديدای وزارت ارشاد
Anonymous

علی جنتی کانديدای وزارت ارشاد کابينه روحانی: منويات خامنه ای خط قرمز است...............

علی جنتی، کانديدای وزارت ارشاد در کابينه آخوند روحانی، در کميسيون فرهنگی مجلس رژيم هنگام بررسی برنامه اش برای تصدی اين وزارتخانه گفت: خط قرمز وی در اين وزارتخانه «منويات رهبر» خواهد بود. آخوند علی طاهری، سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس رژيم، در مورد علی جنتی وزير ارشاد روحانی گفت: «آقای جنتی گفت که الگو برای من در بحث خط قرمزها مقام معظم رهبری است و در جلسه يی که آقای روحانی با وزرای پيشنهادی خود داشته اند، همين موضوع را به طور شفاف مطرح کردند» (خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس-20مرداد).
جنتى در سمتهای استاندار خوزستان و استاندار خراسان در سرکوب مردم اين مناطق نقش عمده يی داشت.
او در زمان قيام مشهد در نهم خرداد 1371، استاندار خراسان بود که با بيرحمی تمام به کشتار آلونک نشينهای محله های فقيرنشين مشهد و معترضان پرداخت و شمار بالايی از آنها را بازداشت کرد که به فاصله چند روز تعدادی از آنان حلق آويز شدند.
وزارت ارشاد، که جنتی برای آن کانديدا شده است، اصلی ترين ارگان اعمال سانسور، اختناق و سرکوب در مطبوعات و ساير رسانه ها در نظام ولايت فقيه است.
جنتی در سالهای نخست بعد از انقلاب يکی از اعضای «شورای سرپرستی راديو و تلويزيون رژيم» به رياست آخوند روحانی بود. شورای مزبور در سال 59 کليه کارکنان آزاديخواه و غيروابسته به ولايت فقيه را به نحوی گسترده از راديو و تلويزيون تصفيه کرد تا راه را برای حاکم نمودن سياست کامل سانسور باز نمايد و فضای تبليغاتی لازم برای برپايی استبداد مطلق ولايت فقيه در ايران فراهم شود. وی در سال62 رئيس «شبکه يک» (تلويزيون حکومتی) بود و در اين مقام نيز در تبعيد و تصفيه گروهی از کارگردانان و هنرمندان آزاديخواه از راديو تلويزيون نقش فعالی داشت.
از سال71 به مدت شش سال سمت معاون امور بين الملل وزارت ارشاد را به عهده داشت و از نزديک در تصميمات اين وزارتخانه برای اعمال سرکوب و اختناق بر جامعه فرهنگی و هنری ايران، نقش داشت.
در سال84، در دوران رياست جمهوری احمدی نژاد، علی جنتی مدتی معاون مصطفی پورمحمدی وزير کشور احمدی نژاد بود. آخوند پورمحمدی يکی از جنايتکارترين سردمداران رژيم و از مسئولان قتل عام 30هزار زندانی سياسی در سال67 است.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
21مرداد1392 (12 اوت2013)