Skip to main content

ملک عبدالله بن عبدالعزیز،

ملک عبدالله بن عبدالعزیز،
Anonymous

ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی حمایت کامل خود را از دولت مصر در جنگ برضد آنچه ترورسم و فتنه خوانده اعلام کرده است. پادشاه عربستان در پیامی که از تلویزیون العربیه پخش شد، از آنهایی که به گفته او در امور داخلی مصر دخالت می‌کنند، به شدت انتقاد کرد و گفت اینها با دخالت خود آتش فتنه و تروریسم را برمی‌افروزند. پس از برکناری محمد مرسی توسط ارتش و تشکیل دولت موقت، عربستان سعودی پنج میلیارد دلار به مصر کمک کرده است.
جرمی بوئن: معترضان بسیار خشمگین هستند و می گویند ژنرال سیسی مسلمان نیست و دستور داده که تمام مسلمانان کشته شوند. مصر اکنون در یک بحران بسیار جدی بسر می برد، خشونتی که هر روز عمیق تر می شود. نمی دانم مصری ها چگونه می خواهند بدون خشونت و خونریزی بیشتر، از این بحران بیرون بیایند.

حسیب عمار، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در قاهره:

"لحظاتی پیش تلاش کردم به میدان رامسس بروم، پل ۶ اکتبر و همه خیابان‌های مرکز شهر خالی بودند. با ماشین از سر پل ۶ اکتبر به سوی میدان رامسس ۱۰۰ متر بیشتر نتوانستیم حرکت کنیم. پلیس راه را با افراد و خودروهای خود مسدود کرده بود.

از پل که پایین شدیم در شمال میدان تحریر، دو تانک ارتش در خروجی پل مستقر بودند. همه راه‌های منتهی به رامسس مسدود بود.

خبرنگارانی که ازآنجا گزارش می‌کنند، ظاهرا از بخش قدیمی شهربه میدان وارد شده‌اند. وقتی دوباره به پل ۶ اکتبر برگشتیم، من داشتم با موبایلم عکس می گرفتم که یک افسر پلیس ماشین ما را متوقف کرد و با خشونت دستش را به داخل خود رو دراز کرد و بدون آنکه چیزی بگوید، موبایل را از من گرفت. گفت حق نداری عکس بگیری. گفتم این موبایل است نه دوربین. همه عکس‌های موبایل را از بین برد.

در همین لحظه دو تانک ارتش از رامسس رسیدند و به خودروهای پلیس پیوستند. ما در صد متری پل ۱۵ مه بودیم. هرازگاهی صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسید. افسر پلیس که موبایلم را به من بازگرداند، ازش پرسیدم، شما اسلحه در دست دارید؟ گفت تنها از گلوله مشقی و گاز اشک آور استفاده می‌کنیم.

او گفت در صورت لزوم از گلوله جنگی هم کار می گیریم.

اگرچه فضای فعلی مرکز شهر جنگی نیست، کاملا تنش بار و به شدت نگران کننده است."