Skip to main content

اخبار و تحولات مصر

اخبار و تحولات مصر
Anonymous

اخبار و تحولات مصر.......



باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا گفت: ما جانب هيچ يك از طرفهاي منازعه مصر را نمي گيريم. برخي ما را متهم به حمايت از اخوان المسلمين مي كنند. حاميان مرسي هم ما را سرزنش كردند. آمريكا نمي تواند آينده مصر را رقم بزند. اين مسئله يي است كه تصميم گيري درباره آن به عهده مردم مصر است. وي افزود: باتوجه به اتفاقات چند روز گذشته مناسبات آمريكا و مصر نمي تواند همانند گذشته ادامه داشته باشد. وي مانور مشترك نظامي با ارتش مصر را لغو كرد.

عدلي منصور رئيس جمهور مصر گفت: ”اظهارات باراك اوباما عليه سركوب بنيادگرايان، گروههاي مسلح خشونت گرا را جري ميكند. وي طي بيانيه اي افزود: ”مصر با اقدامهاي تروريستي عليه نهادهاي دولتي و تاسيسات حياتي مواجه است”.

وزارت كشور اعلام كرد شمار كشته شدگان درگيريهاي اخير در قاهره و برخي شهرها به 638نفر رسيده است. در ميان كشته شدگان بيش از 40 پليس به چشم مي خورد. وزير كشور مصر گفت سران اخوان المسلمين در تجمعهاي قاهره به ايجاد رعب و وحشت و شكنجه مردم مي پرداختند. آنها از مرز ليبي سلاح قاچاق مي كردند.

خبرگزاري فرانسه گفت: مسيحيان مصر بعد از موجي از حملات به كليساها، مراكز تجاري و خانه‌هايشان كه توسط حاميان محمد مرسي صورت مي گيرد، در ترس و بيم زندگي مي‌كنند. به گفته خبرگزاري رسمي مصر 80 تن از حاميان مرسي دستگير و به‌خاطر دست داشتن در آتش زدن كليساها در استان سوئز به دادگاههاي نظامي تحويل داده شدند.

جنبش جوانان انقلابي مصر معروف به جنبش تمرد از همه مردم مصر خواست امروز جمعه به خيابانها بيايند تا از انقلاب مصر دفاع كنند. جنش تمرد كه به اعتراض گسترده براي خلع يد از محمد مرسي فراخوان داده بود در بيانيه خود اعلام كرد: ”در اين دوران سخت، ما بايد در كنار هم باشيم تا از آينده فرزندان مصر در برابر تروريسم و نيروهاي تاريكي كه مي‌خواهند ما را به قرون گذشته برگردانند، دفاع كنيم”. جنبش تمرد همچنين از مصريها خواست كميته‌هاي دفاع مردمي تشكيل دهند.

شب گذشته شوراي امنيت بدعوت فرانسه, انگلستان و استراليا جلسه فوق العاده اي در مورد تحولات مصر برگزار كرد. رئيس دوره اي شوراي امنيت گفت اين شورا از هر دو طرف دعوا در مصر ميخواهد خشونت را متوقف كنند و بالاترين درجه خويشتنداري را از خود نشان بدهند و سعي كنند مصالحه ملي را اجرا كنند.