Skip to main content

آقای جعفر زاده مقداری حقایق

آقای جعفر زاده مقداری حقایق
Anonymous

آقای جعفر زاده مقداری حقایق تاریخی‌ و جعلیات دربارهٔ آذربایجان را از منابع مختلف بطور نامنظم کپی‌ نموده و بدون ربط دادن این مطالب آنها درج کرده و در پایان افاده فاضل نموده چنین نتیجه میگرد:
"سرانجام ترکها که نوادگان مغول و چنگیز هستند با دور زدن
دریای کاسپین (مازندران) از قسمت آران به پایین آمدن
کشتار وحشیانه ایی انجام دادند و سرزمین های ارامنه و آذربایجان ایران و... را اشغال کردند
ترک ها در بخش اعظم ایران شکست خوردند و فقط آذربایجان در اشغال آنها ماند و رفته رفته زبان پهلوی این منطقه که دین زرتشتی نیز داشتند به ترکی گرایش یافت و تا به امروز
نیز مردم آذربایجان جنایت ترکهای غارتگر را از یاد نمی برند.
ناگفته نماند که بخش شرق ترکیه نیز که جز قلمرو ایران بود

1. ”ترکها که نوادگان مغول و چنگیز هستند ” ترک و مغول یکی‌ نیستند و ترک‌ها قوم آسیایی دیگری هستند که ریشه از ترکستان (امروزه در خاک چین باختری قرار دارد) دارند. ترک به غلط به تمام اقوامی که ترکی‌ سخن میگویند اطلاق میگردد، این اقوام عبارتند از : ترک‌های چین، ترکمنها، مردم ترکیه، آذربایجان ایران، جپمهوری آذربایجان، ازبک ها، قشقایی ها، کازخ ها، تاتار ها،
باید دانست که این اقوام با تفاوت‌های آشکار نژادی و فرهنگی‌ نمیتوانند یک ملت (nation) و یا یک قوم (ethny) واحد باشند و تنها وجه مشترک آنها سخن گفتن به زبان ترکی‌ می‌باشد.
2. ”با دور زدن دریای کاسپین (مازندران) از قسمت آران به پایین آمدن” ترک‌ها از زمان غزنویان و سلجوقیان از شرق به ایران نفوذ کردند و تقریبا تمام ایران را تصرف کردند. آذربایجان هم که جزئی از ایران است به تصرف آنها در آمد. احتمالا تعدادی هم با دور زدن دریای خزر به آذربایجان آمده‌اند ولی‌ تعداد آنها در مقایسه با ترک هایی از جانب شرق به ایران آمده‌اند بسیار کمتر است.
در ضمن آمدن مصدر است باید به سوم شخص جمع یعنی‌ آمددند صرف شود.
3. "کشتار وحشیانه ایی انجام دادند و سرزمین های ارامنه و آذربایجان ایران و... را اشغال کردند "تمام اقوامی که ایران را تصرف کردند قتل و عام فراوانی‌ را مرتکب شدند و ترکها چون بطور تدریجی‌ در ایران نفوذ کردند قتل و عام کمتری نسبت به عرب ها، مغول‌ها و تیمور لنگ انجام دادند.
چناچه در بحث قبل یادآوری شد ترک‌ها نه تنها آذربایجان بلکه تمام ایران را تصرف کردند و از زمان سلجوقیان تا قاجار بر ایران حکمراویی می‌‌کردند. بسیاری از آنها از جمله سلطان محمود غزنوی در گسترش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی‌ نقش بسازیی داشته‌اند. از یاد نبرید که فردوسی‌ شاعر جاودان ایران در عهد سلطان محمود میزیست و به تشویق او به سرودن شاهنامه پرداخت.
4. “ترک ها در بخش اعظم ایران شکست خوردند و فقط آذربایجان در اشغال آنها ماند” دروغ محض، چنانچه ذکر شد از زمان غزنویان تا زمان قاجار ترکها بر تمام ایران مسلط بوده و این سرزمین را اداره میکرده‌اند : غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، آقا قیونلو، قراقیونلو، صفوی ها، افشار ها، زند ها، قاجار‌ها همه از قبایل ترک بودند که در ایران حکومت کرده‌اند.
5. “رفته رفته زبان پهلوی این منطقه که دین زرتشتی نیز داشتند به ترکی گرایش یافت و تا به امروز “باز یک جعل تاریخی‌ دیگر، اهالی آذربایجان همانند سایر ایرانیان به درست یا به غلط از قرنها پیش به اسلام گرویده بودند و تقریبا پس از بابک خرمدین در آذربایجان ادیان دیگر رواج زیادی نداشته اند. زبان آذربایجان در زمان رسیدن و اسکان تعدادی اقوام ترک زبان گویش آذری بوده است که به تدریج توسط زبان ترکی‌ جایگزین شده است. گویش آذری بیشتر به زبان فارسی امروز شباهت دارد و نسبت آن به زبان پهلوی همانند زبان فارسی امروزی نسبت به پهلوی می‌باشد.
6. “حتی بازگشت به زبان اصلی خویش”
زبان امروز ما آذربایجانی‌ها ترکی‌ آذربایجانی می‌باشد بعلاوه به زبان فارسی آشنائی کامل داریم. سخن گفتن به ترکی‌ نه تنها مارا قادر به ارتباط مستقیم با بیش ۲۵۰،۰۰،۰۰۰ ترک زبان می‌کند بلکه به ما امکان میدهد که با فرهنگ اقوام مختلف نیز آشنا گردیم. این یک سرمایه ایست که ما بیش از فارس زبانان داریم، برگشت به گویش آذری و سخن گفتن به یک زبان مرده امری غیر ممکن به نظر می‌رسد همانگونه که گفتن و نوشتن پهلوی بجای فارسی امکان پذیر نیست.