Skip to main content

نوزدهمین روز از اعتصاب غذای

نوزدهمین روز از اعتصاب غذای
Anonymous

نوزدهمین روز از اعتصاب غذای یک زندان سیاسی آذربایجانی در زندان اوین
Çərşənbə, 12.11.2013 04:00

نوزدهمین روز از اعتصاب غذای یک زندان سیاسی آذربایجانی در زندان اوین
Çərşənbə, 12.11.2013 04:00

یک زندانی سیاسی آذربایجانی به نام اسماعیل برزگر، در اعتراض به عدم قبول درخواست های قانونی اش از سوی مسئولین قضایی و اعتراض به فشارهای بیش از حد مسئولین زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده و اکنون در نوزدهمین روز از اعتصاب غذای خود به سر می برد.

به گزارش گوناز تی وی، اسماعیل برزگر که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط قاضی پیرعباسی رییس شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به 7 سال و 6 ماه حبس محکوم شده، که تا کنون برای اعتراض به حکم خود 11 بار اعتصاب غذا کرده که این عتصاب غذای طولانی، صدمات جبران ناپذیری به سلامت او زده اند.

وی در گذشته بعضا 48 ، 38 ، 25 و 15 روز را در اعتصاب بسر برده و اخرین بار 11 روز در کما بوده است.

مقامات دادستانی پس از هربار اعتصاب غذای این زندانی سیاسی قول داده اند تا پرونده اش را بار دیگر مورد رسیدگی قرار دهند، عهدی که تا کنون براورده نشده است.

اسماعیل برزگر در نامه ای وضعیت خود را چنین شرح داده است: "من اسماعیل برزگر در 20 اردیبهشت سال 90 به اتهام استقلال طلبی دستگیر و 8 روز را دریک منزل مسکونی (امن) با اعمال شکنجه های حیوانی که منجر به شکسته شدن استخوان گونه صورت گردید، نگهداری شدم .

بعد از انتقال به زندان اوین و نگهداری 6 ماهه در سلولهای انفرادی 2 الف سپاه پاسداران همراه با شکنجه های روحی و روانی، تهدید خود و خانواده ام، این بار پرونده برای جاسوسی برایم تشکیل دادند .

همچنین ماموران اطلاعات تبریز بعد از دستگیری اینجانب به خانه ام مراجعه میکنند و با تفتیش خانه و تعقیب و گریز همسر و فرزندم پرداختند که متاسفانه دختر 10 ساله ام در کشاکش این تعقیب و گریز از یکی از چشمانش را از دست داده است.

از سوی دیگر جلسات محاکمات بنده بدون حضور وکیل برگزار گردید و هر زمان که اقدام به گرفتن وکیل نمودم مورد تهدید قرار گرفته و نهایتا با تشکیل دادگاههای فرمایشی در عرض 2 دقیقه بدون اینکه امکان دفاع از خودم داشته باشم پرونده بررسی شد.

بنده به دلیل اعتراض به خشونت و بی عدالتی وزارت اطلاعات و قوه قضاییه 11 با اقدام به اعتصاب کرده ام و به دلیل استمرار این اعتصابات دچار خونریزی معده، تشنج مغزی، از دست دادن تعدادی از دندانها به هنگام تشنج و زمین خوردن و سوتغذیه شده ام."

گفتنی است رژیم اسلامی در برخورد با مخالفان خود و به خصوص فعالین مدنی آذربایجان جنوبی تمام قواعد حقوق بشری را نقض نموده و با برپایی دادگاه های غیر مستقل و عدم رعایت اصول دادرسی عادلانه فشارهای جسمی-روانی فراوانی بر ایشان وارد آورده است.

گوناز تی وی