Skip to main content

خبرگزاری رويتر: مخالفان

خبرگزاری رويتر: مخالفان
Anonymous

خبرگزاری رويتر: مخالفان ايرانی گفتند رژيم ايران سايت اتمی جديد مخفی ساخته است........

خبرگزاری رويتر در گزارشی از افشاگری مقاومت ايران در پاريس گفت: يک گروه اپوزيسيون تبعيدی ايرانی روز دوشنبه گفت اطلاعاتی راجع به يک سايت اتمی زيرزمينی که در ايران ساخته می شود به دست آورده است و اين در ميان شماری از راههای مخفی است که در برنامه بمب اتمی رژيم قرار دارد.
شورای ملی مقاومت ايران مجتمع غنی سازی اورانيوم ايران در نطنز و همچنين در 2002 يک راکتور آب سنگين در اراک را نيز افشا کرده است.
خبرگزاری رويتر در قسمت ديگر از گزارش خود افزود:
شورای ملی مقاومت ايران مستقر در پاريس گفت اطلاعات قابل اتکايی پيرامون يک سايت جديد و مخفی که برای پروژه اتمی ايران طراحی شده به دست آورده است.
مهدی ابريشمچی از شورای ملی مقاومت به خبرنگاران گفت بنا به اطلاعات مشخصی که توسط مقاومت ايران به دست آمده؛ رژيم ايران در حال ساختن يا تکميل کردن سايتهای موازی سری و اعلام نشده در پروژه اتمی خود می باشد.
شورای ملی مقاومت گفت اين سايت جديد در داخل يک مجتمع تونلی 600متری قرار دارد که در زير يک کوه ساخته شده و در 10کيلومتری از شهر مبارکه واقع شده است. اين سايت در جوار شاهراه اصفهان شيراز در نزديکی مجتمع صنايع نظامی هفت تير قرار گرفته است.
ابريشمچی گفت کار روی اين سايت در 2005 شروع شده است و ساختن اين تونلها در اوايل 2009 پايان يافته است. وی افزود کار روی اين سايتها اخيراً تکميل شده است.
ابريشمچی گفت اين سايت در مقايسه با بقيه مجتمع های نظامی، از تدابير امنيتی فوق العاده برخوردار است. ابريشمچی گفت اين اطلاعات را برای آژانس بين المللی انرژی اتمی يا ديدبان اتمی سازمان ملل نيز ارسال کرده است.