Skip to main content

خواننده گرامی آقای عمو؛

خواننده گرامی آقای عمو؛
اقبال اقبالی

خواننده گرامی آقای عمو؛
1 - سپاس از اظهار نظرتان
2- حق با شماست که تحلیل من "اساسا بر پایه ملی و یا داخلی استوار است". چون عامل تعیین کننده در سرنوشت ایران، مردم ایران هستند. عوامل خارجی می توانند نقش شتاب دهنده یا کند کننده داشته باشند. پشتوانه این نظریه، تجربه مبارزات 100 ساله ملت ایران است.
3- نوشتید که : "ایشان راه حل مشکلات ایران را تنها در سرنگونی رزیم ملاها می بیند". آری؛ پیش شرط هر تحول آزادیخواهانه ، دمکراتیک و دادگرانه در ایران برکناری جمهوری اسلامی بعنوان مانع مقدم است. با برچیدن جمهوری اسلامی تازه بستر ساختن جامعه و کشور فراهم میگردد. ابتدا باید تغییر ریل صورت گیرد و ملت خود را از مدار جمهوری اسلامی نجات دهد!
در ایران آزاد و دمکراتیک پس از جمهوری اسلامی، چگونگی سازماندهی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ...جامعه، و رفع تبعیض و دمکراتیزاسیون پیگیر، امر ملی شهروندان میگردد.

4- نوشتید: " تناسب قدرت واقعی را نا دیده می انگارد و اراده گرایی سعی می کند ؛ رژیم را سرنگون کند بدون اینکه چنین نیروی متحدی در اپوزیسیون ایران وجود داشته باشد"
مگر توازن قوای امروز مردم در برابر مدافعان نظام اسلامی جاودانه ست؟ ریزش نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی، فروریزی توهم اقشار عقب مانده جامعه و تشدید انزوا و منفوریت جمهوری اسلامی میان مردم امری غیرقابل انکار است. جامعه ایران در استانه شرایطی ست که طرفداران رژیم هراس دارند در مجامع عمومی از نظام دفاع کنند. آنها از نظر سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی در موضع کاملن تدافعی و ضعیف قرار دارند و تنها به اتکاء نیروی نظامی و ارگان های فاشیستی حکومت می کنند. تجارب تاریخی (انقلاب بهمن و ...) نشان داده اند که وقتی مردم برخیزند؛ در دستگاههای سرکوب انشقاق ایجاد می گردد و بپاخاستگان تا درهم شکستن حکومت پیش میروند. مبارزات مردمی بر ثقل جنبش های اجتماعی کارگری، دانشجوئی و زنان پیش خواهد رفت و اراده رهبران عملی جنبش در داخل کشور سرنوشت نبرد را تعیین خواهد کرد و نه خواست و امیال شما و ما. هنگامی که راههای مبارزه مدنی مسدود است؛ مطالبات اقشار و گروههای گوناگون اجتماعی در مشت های گره کرده خلاصه می شوند و خیابانها و جنبش خیابانی طیف مغناطیسی براندازان نظام خواهد شد! من با هر جنگ زودرس ملت ایران برای درهم شکستن نظام اسلامی مخالفم؛ ولی در اینکه به زباله دان تاریخ فرستاده شود تردید وجود ندارد. مردمانی که در صف مقدم مبارزه قرار دارند، خود بهتر از ماها منطق مراحل مبارزه تهاجمی و تدافعی را می دانند. انچه امروز تقدم دارد ایجاد همپیمانی ملی و اتحاد در جنبش خیابانی برای برچیدن نظام اسلامی می باشد.
5- با توجه به عیار بالای بربریت اسلامگرایان حاکم و فقدان آزادی احزاب در کشور، آلترناتیو رسمی و علنی وجود ندارد؛ اما محافل گسترده ، نهادهای اجتماعی، فرهنگی، ادبی و ... در سراسر ایران حضور دارند که خود پایه های احزابی هستند که از شب تا صبح در ایران تشکیل خواهند شد و امر فقدان آلترناتیو را حل خواهند کرد! مردم به یک فرصت کوتاه آزادی نیاز دارند تا خود را متشکل کنند.
6- نوشتید که: "انتخابات اخیر ریاست جمهوری نتیجه انتخاب مردم و عقلانیت رهبران نظام بود". شما با استناد به کدام شواهد غیرحکومتی ادعا می کنید که انتخابات اخیر ریاست جمهوری نتیجه انتخاب مردم بود؟؟؟ چگونه با حکم رهبر انتخابات حماسی شد؟
در مورد "عقلانیت رهبران نظام" خدمتتان عرض کنم که دولت روحانی قایق سوراخی ست که قرار است همه مافیاهای حکومتی در آن جا داده شوند و مانع تلاشی رژیم در جریان جنگ "خودیها" شود. توافق جنایتکاران بر سر ایجاد کابینه مشترک را من هم "عقلانیت" رهبران نظام می دانم؛ البته با یک تبصره؛ ازعزیمتگاه بقاء عمر و منافع نظام و طبعن پایداری لفت و لیس حامیان شان!
7- نوشتید: حسن روحالی فرد هوشمندی است و با یک نقشه کاملا حساب شده ای به میدان امده است".
طبیعی ست که پس از شناخت و تجربه 35 ساله از جمهوری ملاها دیگر کسی باور نمی کند که عکس روحانی در ماه است! باید توجیهاتی دیگری دست و پا کرد؛ آقای عمو این ملاحسن روحانی چه باهوش باشد یا خرفت، چه امام اول باشد یا اصلن خود امام زمان؛ ما را بخیرش امید نیست، لطفن باو پیام دهید که شر مرساند!