Skip to main content

در مورد قتل رحیم یعلبی ترکمان

در مورد قتل رحیم یعلبی ترکمان
آ. ائلیار

در مورد قتل رحیم یعلبی ترکمان، فعال سیاسی سابق و مشهور اورمیه، عزیزی مطلبی ارسال کرده که جهت تکمیل شدن آگاهیها در این مورد، وظیفه ی خبر رسانی خود میدانم که آنرا در زیر همین نوشته منتشر کنم. امیدوارم روزی برسد که پرونده ی این قتل، عادلانه رسیدگی شود و مجرمین مجازات شوند. بعضی قسمتهای نوشته در پیش آ.ائلیار محفوظ است و نقطه چین شده است:
سلام ايليار. من [نام محفوظ-ایرانگلوبال] از همدوره هاي رحيم در ... اروميه...ميباشم .به جهت فشار وارده به بنده به دليل مرك رحيم يلعبي و غير قابل باور بودن قتل ان مبارز و انسان نازنين و به تمام معنا خواستم نكاتي ولو ناقص و اندك رو ذكر كنم. اكنون بيش از 40 روز از مرگ مظلومانه رحيم يلعبي ميگذرد ومتاسفانه به دليل نفوذ باند فساد در اداره اگاهي اروميه با اينكه از عاملان جنابت اطلاعات كافي دارند ولي از رسيدگي به اين پرونده امتناع ميورزند.

جاويد اسد زاده كه در طول 3 سال گذشته و در جريان قتل نيز ليدر عملياتي باند عليه خانواده يلعبي مي باشد حدودا ده روز قبل از ارتكاب قتل بصورت كاملا واضح و اشكار در حضور چند تن از اشنايان واطرافيان خود اذعان كرده است كه كار يلعبي ها تمام است و به همين زودي پرونده شان بسته مي شود.البته دقيقا مشخص نيست كه منظور از اين حرف گرفتن امضا با فشار و سند سازي است يا قتل.هر چه بوده با استناد به شكنجه هاي وارده به ان مرحوم مبرهن است كه باند مذكور در پي گرفتن امضا ويا چيزهايي از اين دست در جهت خلع يد زمينها از رحيم و اعضاي تعاوني ها بوده اند. و اين مسيله مسبوق يه سابقه نيز بوده است چرا كه در طول 1 سال گذشته بار ها و بصورت تعمدي نزد اشنايان دور خانواده اين مسئله را مطرح مي كردند كه نه تنها زمينهاي 11000 اعضا و گلشهر را از چنگ رحيم خارج مي كنيم بلكه به عنوان كلاه بردار پرونده سازي و محاكمه كرده و حتي ماشين زير پايشان را نيز از دستشان در مي اوريم.... نيز علي رغم شجاعت و بي باكي در پي قتل رخداده به شدت محافظه كارانه عمل كرده و فعلا نظاره گر ماجراست. ضمنا در قسمت ديدگاههاي يكي از مقالات مربوط به مرحوم يلعبي كامنتي با متن (اطلاعات دريافتيتان غلط است)قرار داده شده كه در اينباره بايد يگويم كه [به طور] قاطع از طرف جاويد اسدزاده واطرافيانش بوده كه به دليل مستند و كامل بودن مقاله مورد نظر كاملا دچار استيصال گشته و سعي در خدشه وارد كردن به صحت اطلاعات داده شده دارند.هر چند جاويد اسدزاده و همپالگيهايش به حدي پلشت و گاو پيشاني سفيد ميباشند كه تمام تلاششان در جهت مبري ساختن خود بيهوده است.ولي ايليار- در طي 30 روز گذشته تغييراتي در سطح استان رخداده كه از مهمترين انها ميتوانم به رفتن جلال زاده استاندار-رفتن مدير كل اطلاعات استان و امدن مدير كل روحاني-در اينده نزديك رفتن محبت خواه مدير كل فاسد استان و... و با توجه به اين تغييرات بايد عرض كنم كه تحليل من اينست كه بيش از 60 درصد از پشتوانه معنويشان از بين رفته است و به زودي همه چيز افشا خواهد شد.در اينده اين اسامي را نيز در كنار نام جاويد اسد زاده خواهيد شنيد:افرادي چون يورد شاهي-شادفر ملعون-كياني- احمديان و....