Skip to main content

جناب تبریزی عزیز،قبل

جناب تبریزی عزیز،قبل
Anonymous

جناب تبریزی عزیز،قبل ازهرچیزشما در انتخاب نام گذاری مستعار"تبریزی" می بایست نامی درشان ذهن خود مثلا"جهانی "انتخاب می کردید بهتر بود.دوست عزیز اوتوپیا با واقعیت فرق می کند،اینکه شما در ذهن خود دنیایی را تصویر بکنید وآنرا به دنیای واقعی تعمیم یدهید،آن موقع ازحقیقت و واقعیت دور می افتید وخود را در چنبره خیالی خودتان به دام می اندازید هم خود وهم دیگران را به درد سر می اندازید.اقای تبریزی واقعیت این است که هم اکنون در جهان نزدیک دویست کشور وجود دارد.ملت و دولت این کشورها همه گی به جز کشورهای که حاکمیت توتالیتروایده الوژیک دارند برای منافع ملی خود تلاش می کنند"این یک واقعیت محتوم است".
اینکه تمامی کشورها جمع بشوند ویک کشور جهانی تشکیل بدهند.شاید یک اوتوپیا ویا آرمان خوبی باشد ولی هم اکنون در جهان امروزامکان محقق شدن ان نزدیک صفر است.پس بنا بر این نیرو گذاشتن بر چیزی که امکان تحقق ان نسیت

بیهوده گی و وقت تلف کردن است.لطفا بااین اندیشهاوتو پیای هم وقت خود وهم وقت دیگران را بیهوده تلف نفرمائید.
جناب تبریزی،لطفا اگر در امکان تان هست در مورد"ناسیونالیسم"و"انترناسیونالیسم مطالعه بیشتری بفرمائید.همانطورکه در کامنت قبلی نوشتم این دو واژه محصول نظام سرمایه داری وبه طبع ان محصول مدرنیته است چون قبل ازفورماسیون سرمایه داری ملتی وجود نه داشت که ناسیونالی وجود داشته باشد. در فورماسیون فئودالیته"رعیت" ودر برده داری" برده" وجود داشت. در دوران روشن گری در اروپا که هم زمان فورماسیون کاپیتالیسم رشد کرد.در همین اروپا کشورهای با مشخصات جغرافیای خاص خود به وجود امد. در همین کشور ها دولت ملت هم به وجود آمد.از همان زمان ناسیونالیسم و به دنبال ان انترناسیونالیسم هم به وجود امد.البته این موضوع مطالعه بیشتروتوضیح بیشتری می خواهد که در این کامنت نمی شود بیش تر از این وقتتان را گرفت.