Skip to main content

کنفرانس مشترک بان کيمون و

کنفرانس مشترک بان کيمون و
Anonymous

کنفرانس مشترک بان کيمون و مالکی در بغداد.......بان کيمون..امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با نوری مالکی، خواستار توقف اعدامها در عراق شد.

بان کی مون دبيرکل ملل متحد که در شرايط بحرانی عراق به اين کشور سفر کرده است، امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با نوری مالکی، خواستار توقف اعدامها در عراق شد.
دبيرکل سازمان ملل در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره سرکوب و اعدام در عراق، گفت، من از مالکی مصرانه خواسته ام که دولت عراق اعدامها را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه مالکی که در اين کنفرانس خبری در کنار بان کی مون ايستاده بود، نسبت به اظهارات دبيرکل ملل متحد عکس العمل نشان داد و گفت: ما عقيده نداريم که قاتلان بايد زنده بمانند. شرع و قانون اساسی ما اعدام را مجاز می داند. وی درعين حال، گفت ما به تصميمات سازمان ملل و حقوق بشر احترام می گذاريم.
خبرگزاری فرانسه افزود: به رغم فراخوانهای گسترده برای توقف اعدامها در عراق دولت مالکی تنها در سال گذشته 169نفر را اعدام کرده است. به طوری که دولت عراق را از حيث تعداد اعدامها در مرتبه سومين کشور جهان بعد از چين و رژيم ايران قرار داده است. خانم ناوی پيلای کميسر عالی حقوق بشر نيزگفته است سيستم قضايی عراق نارساييهای زيادی دارد.
خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: از آن پيشتر، بخش حقوق بشر در وزارت خارجه آمريکا گزارش کرده بود که گزارشهای معتبر می گويند بدرفتاری و شکنجه در عراق به هنگام بازداشت و بازپرسی يک امر عادی است.