Skip to main content

آ.ائلیار عزیز پیشنهاد خوبی

آ.ائلیار عزیز پیشنهاد خوبی
Anonymous

آ.ائلیار عزیز پیشنهاد خوبی است. راستش داشتم در نت دنبال خرد جمعی میگشتم! دیدم خوشبختانه دوستان ویکی کارم را راحت کردند! در دنباله قرار میدهم. همچنین دوستان جوانی که خود را تازه به اینطرف آب رساندند کمی از مونتسوری نوشتند که در لینک زیر وبسایتشان را قرار میدهم. یادم است پوینده یا مختاری هم یک کتاب در مورد نقش اسباب بازی ها در شکل دادن کودک ترجمه کرده بودند. اگر یافتم در همین پست برای دانلود قرار میدهم. از طرفی هنوز نمیدانم در مورد آموزش آلترناتیو چه منابعی به فارسی موجود است. چون نوشتن هر مقاله ای کمی نیازمند آن است که بدانیم در چه سطح اطلاعاتی در آن زبان موجود است و همچنین تحقیقات و مقالات علمی در این زمینه (بخصوص در مورد مغز چگونه می اندیشد! و چگونه می آموزد... آزمایش و خطا) تا کجا ترجمه شده اند و...پس خودم کمی وقت مطالعه لازم دارم. از انگیزه ی استارت ممنونم. دنباله

خرد جمعی: پژوهشگران بر این باور هستند که هوش جمعی از آنجا برمی آید که افراد گروه تا چه اندازه با یکدیگر همکاری می کنند. برای نمونه، گروه هایی که افراد آن را کسانی با "حساسیت اجتماعی" افزون تر تشکیل می دادند دارای خرد جمعی بالاتری بودند. کریستوفر کبریس، یک هم-نویسنده مقاله و استادیار روان شناسی در یونیون کالج نیویورک می گوید: "حساسیت اجتماعی به این ارتباط دارد که اعضا تا چه اندازه به خوبی احساسات یکدیگر را درک می کنند." وولی می افزاید: "همچنین در گروه هایی که یک فرد نقش چیره داشت، این گروه ها از هوش جمعی کمتری، در مقایسه با گروه هایی که در آنها جریان بحث چرخش متعادل تری داشت، برخوردار بودند." به علاوه، تیم هایی که شمار زنان در آنها بالاتر بود حساسیت اجتماعی بیشتری نشان دادند و در مقابل خرد جمعی آنها در مقایسه با گروه هایی که تعداد زنان کمتری داشت بالاتر بود.
ماریا منتسوری:
كودكان معلمان ما هستند. اما با درنظرگرفتن كودك به ­عنوان موجودي بي­ اراده و بدون رهنموهاي دروني، بزرگسالان او را مجبور به تسليم ­شدن درمقابل خواسته ­هاي خود مي­كنند. بنابراين، بزرگ­ترها تمايلات طبيعي و حساس كودك را سركوب مي­سازند و در درون او مخالفت­ها و مقاومت­هاي سرسختانه­ اي را بيدار مي­كنند كه به انحطاط و بيماري­هاي رواني منجر مي­شود.
۳- در آموزش ، اشیاء بهترین مربیان هستند ، ماریا معتقد بود اشیائی که حواس کودکان را تحریک می کند و به آنان امکان فعالیت جسمانی می دهد،بسیار میتوانند اثربخش باشند .او ابتدا مهره هایی برای به نخ کشیدن،تکه پارچه هائی برای دوختن دگمه، وصل کردن مهره ها و به بند کشیدن آنها ،و درمرحله بعد که احساس کرد کارش نتیجه مناسبی داده است ، حروف الفبا را با قطعات چوبی ساخت و با این روش خواندن و نوشتن را به بسیاری از کودکان آموخت.
۴ - یکی از نکات مهم در رشد حرکات ریتمیک است که باعث پرورش و رشد جسمانی کودک می شود
۵ - كودكان بايد راه خود را مستقلاً پيدا كنند کودک باید در فرایند آموزشی خود عامل فعالی باشد یا باید به او عنوان یک عامل فعال در فرایند آموزشی خود نگاه کرد. کودک کسی نیست که فقط در معرض اتفاقات قرار گیرد، بلکه کسی است که باید بوسیله اراده اش اتفاقات را بوجود آورد. به همین خاطر ما باید دائما" ساختمان تجربه مداومی را پی ریزی کنیم، چون کودک در هر لحظه ممکن است حرکت متفاوتی را انجام دهد. پس روش آموزش به خود کودک بستگی دارد.
http://rosaanarchi.blogspot.de/2012/08/blog-post_16.html