Skip to main content

خسته نباشید آقای شاملی

خسته نباشید آقای شاملی
Anonymous

خسته نباشید آقای شاملی
باتوجه به شناختی که از شما دارم و با توجه به جنبشی که همیشه زیر سووال قرار گرفته بعضا مجبور میشوید به سووالاتی که هیچ ربطی به موضوع ستم ملی ندارد جواب دهید. اما شخصا فکر میکنم که در نهایت این نوع از برخورد هیچ کمکی به خواستهای بحق ملت آزربایجان نمیکند. من نمیدانم چرا خواستهای ملی ما را باید عده ای بزور به تورکیه ویا کشور آزربایجان گره بزنند. اگر سووالاتی در ارتباط با این دو گشور وجود دارد اینان میتوانند به مسوولین ویا فعالین اجتماعی آن دو کشور مراجعه نمایند نه به یونس شاملی.
وجود استثمار یا بی عدالتی ویا هر کمبود دیگر در کشورهای دیگر دلیل بر حقانیت ستم در کشور سومی نمیتواند باشد. فاشیسم و شوونیسم حاکم بر ایران را نمیتوان به دلیل وجود ستم و یا فاشیزم در دیگر کشوری توجیح کرد. بخصوص اگر این از جانب کسانی برای حفظ یک پارچگی کشور موجودی باشد.

بقول مادرم اینان کسانی هستند که هم سوچلو هم ده گوچلو میخواهند باشند.
اما در رابطه با آرم و سمبول هم دیگر لازم نیست آدمها خودشان را اینقدر به نفهمی بزنند. یک سمبل در کشوری مثل ترکیه میتواند عاملی برای تقویت فاشیزم باشد اما در کشور دیگری مثل ایران عاملی برا همدلی و مبارزه. داس و چکش در کشور شوروی تبدیل به چکش سرکوب علیه هر نوع اعتراض بود اما در بیشتر کشورها عاملی برای همبستگی کارگران با همدیگر علیه ستم سرمایه داری است.
با کمال تشکر