Skip to main content

جان کری: اگر رژيم ايران غنی

جان کری: اگر رژيم ايران غنی
Anonymous

جان کری: اگر رژيم ايران غنی سازی را بار ديگر آغاز کند، گزينه نظامی مطرح خواهد بود

جان کری، وزير خارجه آمريکا، بار ديگر هشدار داد در صورتی که رژيم ايران به تعهدات خود در خصوص توافق هسته يی عمل نکند، گزينه نظامی مطرح خواهد بود و ارتش آمريکا برای اقدام عليه اين رژيم آماده است.
جان کری گفت: اگر رژيم ايران اکنون بخواهد توافقنامه را به دور اندازد و غنی سازی را بار ديگر آغاز کند، يقينا می تواند اين کار را انجام دهد اما حدس بزنيد در اين صورت چه می شود؟ اگر اين کار را انجام دهند، گزينه نظامی آمريکا آماده و مهيا است تا هر آنچه را که لازم است انجام دهد. بنابراين فکر نمی کنم که چنين چيزی به طول انجامد. فکر نمی کنم که اين انتخابی عاقلانه برای رژيم ايران باشد. واقعيت اين است که رئيس جمهور آمريکا به وضوح و آشکارا بيان کرده که ايران سلاح هسته يی نخواهد داشت. ”وزير خارجه آمريکا در مورد نقش رژيم در سوريه گفت:“ رژيم ايران نيروهای سپاه پاسداران را به سوريه فرستاده که امور نظامی را انجام می دهند. رژيم ايران حامی اصلی سازمان تروريستی موسوم به حزب الله است. حزب الله فقط در لبنان فعال نيست بلکه در سوريه نيز می جنگد. حزب الله تفاوت اصلی در جنگی است که در سوريه رخ می دهد. ”جان کری رژيم ايران، دولت بشار اسد و حزب الشيطان لبنان را مانع برقراری صلح در سوريه دانست.
جان کری گفت: «ما درباره عمل و نه حرفهای رژيم ايران در خصوص سوريه قضاوت می کنيم»
جان کری افزود: رژيم ايران حکومتی است که از تروريسم حمايت می کند، اين رژيم از حزب الله در سوريه حمايت می کند، حزب الله يک سازمان تروريستی است و رژيم ايران بايد به حمايت از حزب الله پايان دهند. رژيم ايران می توانست به ژنو بيايند اما از پذيرش اين استاندارد اجتناب ورزيد. بنابراين اين رژيم بايد نشان دهد که بيش از کلمات، عمل می کند، و در رفتار نيز خواهان پيوستن به جامعه بين المللی است در غيراين صورت پذيرش رژيم ايران در اين امر بسيار سخت خواهد بود“.