Skip to main content

نوشتەی کوتاه از صفحات دوستان

نوشتەی کوتاه از صفحات دوستان
Anonymous

نوشتەی کوتاه از صفحات دوستان و گروهی بە نام جنبش تغیر نام آذربایجان غربی میباشد بد نیست دوستان از نظرات متفاوت آگاه شوند

جنبش تغییر نام استان آذربایجان غربی
روشنگری پیج جنبش تغییر نام استان آذربایجان غربی

جنبش تغییر نام استان آذربایجان غربی
روشنگری پیج جنبش تغییر نام استان آذربایجان غربی

اصلی ترین و مهم ترین هدف ما تغییر نام استان است و تا رسیدن به این هدف به فعالیتمان در فضای مجازی و خارج از آن ادامه خواهیم داد. ما به هیچ عنوان خواهان برگزیدن نام کوردی برای استان نبوده و نخواهیم بود.اینرا در همان روزهای اول به وجود آمدن این صفحه اعلام کرده ایم.ما بر این باور هستیم که استان مورد ذکر به خاطر سکونت مردم بومی کورد و اقوام آذری تورک زبان و همچنین ارمنیان ، آشوریان و مسیحیان به هیچ عنوان نباید به اسم گروه خاصی از مردم ساکن در استان راضی شد بلکه اسمی که مورد مناقشه دیگر گروههای زبانی و نژادی نباشد و همه ساکنان استان اعم از کورد ، ارمنی ،آشوری ،مسیحی و آذری را در بر بگیرد.
اسمی که مورد نظر و مورد تائید اكثر قریب به اتفاق دوستان عضو در این پیج و همچین مدیریت مستقل پیج میباشد،استان ارومیه است. وجود این نام بخشی از حساسیتها را از بین برده و تا حدودی باعث برگشتن جو اعتماد ، برادری و برابری خواهد شد.تا زمانی که اسم این استان ماهیت وجود جمعیت قابل توجه کوردها را انکار بکند شاهد رسیدن به آرزوی زندگی با مسالمت در کنار هم نخواهیم بود.هدف ما تغییر نام استان به صورت جدی و فوری است به اسمی که مورد قبول همه ساکنان استان باشد،ما خواهان اخراج هیچ كس به هیچ جایی نبوده بلکه اعتقاد و ایمان داریم که میتوان در کنار هم در کمال آرامش و آسایش با برابری و برادری زندگی کرد، اگر زیاده خواهی ها ،سرکوبها و تحقیرها به پایان برسد.
هدف دومی که این جنبش دنبال میکند شناساندن تاریخ وهویت واقعی جغرافیای انسانی و جغرافیای سیاسی استان(استان ارومیه)است.اگر با دقت به مطالب موجود در پیج نگاه کرده باشید متوجه این قضیه خواهید بود که اسکلت اصلی این صفحه مطالب معتبر تاریخی مربوط به استان ارومیه میباشد.
از همه دوستان و همراهان همیشگی خواستاریم ما را در هر چه بهتر کردن مطالب و نوشته ها یاری برسانند اللخصوص صاحب نظران در باب تاریخ استان ارومیه و همه استادانی که در همین ارتباط دستی به قلم دارند.ما دست همه کسانی که خواهان کمک برای شناساندن تاریخ واقعی این مناطق و کمک برای تغییر اسم استان هستند را به گرمی میفشاریم.