Skip to main content

عضو تيم مذاکره کننده هسته يی

عضو تيم مذاکره کننده هسته يی
Anonymous

عضو تيم مذاکره کننده هسته يی رژيم: خامنه ای در جريان تمام جزييات هست....

بعيدی نژاد از اعضای تيم مذاکره کننده هسته يی در ژنو، تأکيد کرد که «ما خود را موظف به حرکت در چارچوب ساختارهای تعيين شده در نظام تصميم گيری کشور می دانيم».
وی که با خبرگزاری اصلی رژيم (ايرنا ـ 6بهمن) مصاحبه کرده، با تصريح اين نکته که: «محورها و جزئيات توافق شده در جريان مذاکرات، جزء به جزء و يک به يک، نظر خامنه ای را داشته است» گفت: «ما موافق نيستيم که برای اثبات اقدامات خود از مقام معظم رهبری در اين موضوع هزينه کنيم».
بعيدی نژاد که رئيس دبيرخانه اجرای توافق ژنو نيز هست، توضيح داد: «طبيعی است که ما نتيجه مذاکرات را در مراحل مختلف به مقامات عالی رتبه از جمله رهبری گزارش کنيم ولی اين ايشان هستند که تصميم می گيرند در چه مراحلی چه نکات و مواردی را به نهادهای ذی ربط منتقل کنند که به تيم مذاکره کننده برسد».
بعيدی نژاد با اشاره به محذوريت ولی فقيه طلسم شکستهٴ ارتجاع در اعلام صريح و شفاف موضع خود در مورد زهرخوران اتمی گفت: «ما فکر نمی کنيم که مناسب باشد ايشان را در معرض موضعگيری قرار دهيم».
عضو تيم مذاکره کننده هسته يی در ادامه اظهارات خود، با اشاره به تشتت کنونی در نظام، از دور بعدی مذاکرات که قرار است 6ماه بعد صورت بگيرد، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: «اجماع برای دور بعدی مذاکرات که پيچيدگی و دشواری بسياری دارد، بايد بيش از اينها استوار باشد و پيگيری اين مذاکرات يک عزم مردانه و جدی در کل سطح کشور را می طلبد».
وی با اعتراف به سنگينی و سختی زهرخوران و پيامدهای آن تأکيد کرد: «هدف مذاکرات، هدف سنگينی است. بايد مذاکرات را به گونه يی هدايت کنيم که در اثر آن تمام تحريمهای يک جانبه و چند جانبه بين المللی برداشته شوند».
بعيدی نژاد که ايرنا از وی به عنوان ديپلومات واقع بين نام می برد، هر گونه توقع برای برداشته شدن همه تحريمها را رد کرد و گفت: «تحريمها به قدری درهم تنيده شده و به عنوان بخشی از نظام روزمره و واقعيتهای جاری در تبادلات مالی و بانکی تبديل شده است که توافق بر سر راه حل جامعی که منجر به برداشتن همه تحريمها شود و برنامه هسته يی ايران را به مثابه يک برنامه عادی يک کشور غير دارنده سلاح هسته يی تبديل کند، به هيچ وجه ساده نيست».