Skip to main content

آقا/خانم دانشجوی آذربایجانی،

آقا/خانم دانشجوی آذربایجانی،
یونس شاملی

آقا/خانم دانشجوی آذربایجانی، نگاه موشکافانه شما درباره تاکتیک های مزورانه دولت استعماری حاکم در برخورد با رشد بیداری ملی در میان ملتهای غیرفارس در ایران، شایان توجه است. آثار این تاکتیک ها را در رفتار افراد منتسب به آذربایجانی (چه باشند و چه نباشند) به عینه میتوان مشاهده کرد. استخدام عناصر آسیمیله شده که بصورت حرفه ایی کارشان تحقیر و توهین به خلق ترک، زبان ترکی و بویژه بستن دهها تهمت و اهانت به فعالین مدنی و سیاسی آذربایجانی با الفاظ و القاب پوپولیستی بسیار آشکار است. این گونه افراد نیز همواره یا پسوندی "ایرانی" دارند، (که گویا با حلوا حلوا کردن دهان شیرین خواهد شد) و یا نام شهرهای آذربایجان را با خود به یدک میکشند، گاهی لباس کمونیستی بر تن میکنند و از سنگر به اصطلاح برابری به جنبش ما را میکوبند، انگار که جنبش ما علیه برابریست. در حالی که مبارزه ملت ما اساسا در سمت و سوی برابریست. این

رفتارهای به اصطلاح برابری طلبانه پوپولیستی با آن نوع برابری طلبی اولترا ناسیونالیستهای فارس را با خود به یدک میکشد که همواره زیر زبانشان بلغور میکنند که "ما همه مان ایرونی هستیم". گویا با "ایرونی شدن" همه مان "برابر شده ایم!!!

و دقیق عنوان کرده اید که وجود این عناصر ظاهر آذربایجانی اما رفتار و قلمی در ضدیت با آذربایجان خود نشانهء آشکار رفتار استعماری، فربیکارانه و دغلبازانه حاکمیت استبداد دینی/نژادی (استبداد شیعی/فارسی) در ایران است. اتفاقا این رفتار همانقدر که در دوره ناخودآگاه مردم در آذربایجان نسبت به حقوق ملی خود تاثیر منفی داشت و آذربایجان را به قهقرا میبرد. امروزه تاثیر آن به همان درجه رشد یابنده و بیدارکننده است.