Skip to main content

اعلام آمادگی حسن روحانی برای

اعلام آمادگی حسن روحانی برای
Anonymous

اعلام آمادگی حسن روحانی برای تا ته سرکشيدن جام زهر اتمی: در مذاکرات ۲۸بهمن با ۱+۵ «آماده» توافق «جامع و نهايی» هستيم

آخوند روحانی در ديدار با سفرا و نمايندگيهای کشوهای خارجی مقيم تهران بار ديگر بار ديگر بر آمادگی خود برای رفتن تا ته خط زهرخوران اتمی تأکيد کرد و گفت: «ما در اين راستا جدی هستيم، دربهای کشور ما به روی آژانس باز است».
وی از دور قبلی مذاکرات که در سوم آذرماه انجام شد و رژيم به تمام شرايط طرف مقابل گردن گذاشت، ابراز رضايت کرد و برای دور بعدی مذاکرات، ابراز بی تابی کرد و گفت: «اکنون برای 28بهمن امسال جمهوری اسلامی ايران و مسئولان مذاکره و وزارت خارجه ما آماده است تا 1+5 برای دستيابی به توافق مشترک جامع و نهايی وارد مذاکره شود».
آخوند روحانی نابودی سلاحهای هسته يی را جزو آرزوهای رژيم و از اولويتهای دولت خود قلمداد کرد و معاهدهٴ NPT را هم مورد ستايش قرار داد و گفت:
«امحای سلاحهای کشتار جمعی و به ويژه سلاح هسته يی در راستای امنيت جهانی از اولويتهای اين دولت است. جهان عاری از سلاح هسته يی و سلاحهای کشتار جمعی و به ويژه منطقه خاورميانه عاری از سلاحهای کشتارجمعی و به ويژه هسته يی جزو آرزوها، انتظارات و خواست اين ملت است و اگر همه به معاهده NPT عمل کنيم، دنيايی امن تر و آسوده خاطرتر خواهيم داشت».
آخوند روحانی با لگد زدن به قبر خمينی، برای برقراری رابطه با آمريکا نيز اشتياق بسيار نشان داد و تصريح کرد: «اين دولت مصمم است که با همه ی کشورهای جهان با تعاملی سازنده در چارچوب منافع متقابل و در يک چارچوب روابط اصولی و پايدار، شرايط نوينی را در روابط خارجی خلق کند».
رئيس جمهور رژيم آخوندی به منظور محکم کاری و بدون استثنا قائل شدن برای اسراييل افزود: «ما آماده ايم در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک با تمام کشورها، از آسيا گرفته تا آفريقا، تا اروپا، و تا آمريکا، روابط بهتری داشته باشيم».
با اين حال برای اين که در جنگ باندها حرفی برای گفتن داشته باشد، ادامه داد: «البته برای کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و کشورهای عضو غيرمتعهد، شرايط ويژه يی قائل هستيم و همواره آماده ايم که در چارچوب روابطی بهتر و صميمی تر با همه ی اين کشورها رفتاری متقابل داشته باشيم».
روحانی سپس در حالی که همه در و دروازه ها را به روی «کمپانيها و شرکتها» می گشود و «منابع بسيار غنی» ايران را به آنها پيشکش می کرد، گفت: «امروز آمادگی کامل در اين زمينه داريم و خوشبختانه به رغم ندای مخالفت بعضی، در حال توافق با برخی شرکتهای بزرگ بين المللی هستيم».