Skip to main content

آقای رازی، بسیاری بندە را بە

آقای رازی، بسیاری بندە را بە
Anonymous

آقای رازی، بسیاری بندە را بە صراحت و رک گویی می شناسند و هراسی از بیان واقعیات ندارم و نە مثل یک شیعە کە هزار و یک تقیە، مظلوم نمایی و فن و فنون در رفتار دارد. بنابراین من مثل آخوندهای شیعی نیستم. کسی منکر وجود زندانیان فارس زبان نبودە و نیست. اما بازهم در رفتار با یک زندانی کورد و عرب با یک زندانی فارس زبان تفاوتهایی هست. برای نمونە فارس زبانها از حق مرخصی برخوردارند در حالیکە این حق شامل حال زندانیان کورد و یاعرب و بلوچ نمی شود. مهاجر خواندن بختیاریها نە نژادپرستی بلکە مهاجرت آنان بە مناطق عرب نشین یک سیاست پلید و ضد انسانیست و هر ملتی کە برای موقعیت بهتری بە آلت دست رژیم تبدیل شود باید با آن برخورد شود. فرصت طلبی بخشی از فرهنگ ایرانیان است. . آقای یرواند آبراهامیان سخنی در مورد ایرانیان دارد کە می گوید

" یک ایرانی راە ثروتمند شدن را در نابودی همسایەاش می داند" واقعا بختیاریها با مهاجرت خود بە الاحواز نان خود را در نابودی ملت همسایە می بینند.
دوما بە مورد خوبی اشارە نمودەاید و آنهم موضوع بهایی ستیزی در ایران. بندە چند سال قبل در همین سایت بە بحث بهایی ستیزی در ایران پرداختەام و همان موقع با دلایل بسیاری اعلام داشتم کە بهایی ستیزی نە تنها ازجانب حکومت بلکە معتقدم کە در بطن جامعە ایران ریشە دارد. جهت اطلاع شما کوردستان در قدیم پناهگاە بابیها و تابحال نیز تنها محل امن بهائیها بودەاست . عرب ستیزی هم در جامعە ایران ریشە دوانیدە است و مجریان هر دو ستیز خطرناک ملت مرکزی ایران است. بد نیست بخاطر بیاورم کە چندی پیش شهر شیراز بعنوان بهایی ستیز ترین شهر ایران درآمد و در تاریخ هم شهرهای مرکزی ایران کارنامە خوبی در ستیز علیە دیگر ادیان و ملل ندارند و تلاش افرادی مثل من این است کە فارس زبانان جامعە خشن خود را خوب بشناسند. در مورد حرکات اخیر کافیست کە نگاهی بە نوشتە یکی بنام بسیاوش جهانبخش بختیاری بیاندازیم کە در سایت جرس منتشر شدە و نوشتە " تنها قومی که هیچگاه قیام تجزیه طلبانه‌ای نداشته و همیشه در صف اول دفاع از حریم و تمامیت ارضی این مملکت بوده تنها قوم شیعه ۱۲ امامی که تاریخ نشان می دهد حتی قبل از صفویه شیعه بوده و هرگاه خطری کشور را تهدید می کرده با جان و مال و عشق به وطن در صف اول جانبازی بوده است" خود این نگرش یعنی دیگر ملل تجزیە طلب بودە و بختیاریها برای دفاع از تمامیت ارضی با جان و مال علیە دیگر ملل کوتاهی نکردەاند.