Skip to main content

جناب نوری زاده, من و بسیاری

جناب نوری زاده, من و بسیاری
Anonymous

جناب نوری زاده, من و بسیاری از مردم, در دانشگاه, در تاکسی, در محل کار و ... چه پیر و چه جوان, کاملا موافق دخالت نظامی ایران ( در حد سپاه قدس و عملیات مخفیانه و تاکتیکی ) هستیم. جز عده معدودی مذهبی متعصب که دغدغه دفاع از عتبات عالیات را دارند به قول خودشان, اکثریت مردم ایران باور دارند که وجود یک کشور سنی و یک کشور کرد مستقل ( خصوصا سنی - داعشی ) هم مرز با ایران, به منزله از بین رفتن امنیت در مرز های غربی و بر هم خوردن همین امنیت نیم بند فعلی ایران است. صد البته عینک حقوق بشر و قوانین بین الملل به چشم زدن و سر دادن شعار عدم دخالت در کشور ثالث پسندیده است, اما داعشی ها نه می دانند حقوق بشر چیست و نه اهمیتی به آن می دهند, تنها چیزی که آنها می دانند, کافر بودن شیعیان ( چه شیعیان اسمی, چه شیعیان معتقد ) است, نه تنها شیعیان, بلکه تمامی دگر - اندیشان.

در نظر داشته باشید که داعش, دادگاه لاهه و عفو بین الملل نیست که ما بخواهیم با آنها درباره انسانیت و قانون بحث کنیم. بنابراین نه تنها دخالت کردن در عراق در وضع فعلی واجب و لازم است, بلکه عدم دخالت در آن به منزله متزلزل کردن مرز های کشورمان خواهد بود. برای آنانی که فارق از نوع رژیم حاکم ایران, دلسوز ایران و ایرانی هستند, روشن و واضح است که باید تا دیر نشده با داعش و دیگر گروه های سنی افراطی نزدیک مرز ایران, مبارزه سرسختانه و دور از خانه کرد, تا شر آنها به مرزهای کشور ما نرسد. چنانچه در حال حاضر کوتاهی کنیم و داعشی ها دولت شیعه عراق را سرنگون کنند, نه تنها دهها برابر میزان فعلی افراد بی گناه به بهانه های مذهبی و عقیدتی کشته خواهند شد, بلکه با حمایت امثال عربستان و امارات گروه های مسلح کرد و سنی در ایران سر بر خواهند آورد. توجه بفرمایید که آمریکا در برابر تهدید عراق و افغانستان, امنیت داخلی خودش را در درجه دوم قرار داد, و در درجه اول به عراق و افغانستان حمله و صدام و طالبان را سرنگون کرد تا جبهه را از خاک خودش دور کند. درست است که دخالت ایران در عراق و جنگ طولانی در عراق برای مردم این کشور ضررهای بسیاری به همراه خواهد داشت, اما به شخصه ترجیح می دهم که هزینه چندگانگی و جنگ عراق را مردم عراق را خودشان پرداخت کنند, نه مردم کشور ما.
ناپسندیده و بعید است که کسی برای دشمنی با رژیم ایران, صحبت هایی را مطرح کند که زیان آن در وهله اول به مردم ایران و ایران خواهد رسید و در دراز مدت پیامدهای بسیار ناگواری را برای کشور در پی خواهد داشت.