Skip to main content

در تائید سخن پخته جناب Nasser

در تائید سخن پخته جناب Nasser
کیانوش توکلی

در تائید سخن پخته جناب Nasser Daryadel اضافه می کنم یکی از گرفتاری ها انقلابیون و یا بهتر بگویم مخالفین شاه ، «افراط گرایی» و «پوپولیسم خاورمیانه ای» آنان بود. امروز هم علیرغم اینکه از چپ وسازمانهای ضد امپریالیستی دیگر رمقی نمانده واین جریانات بسیار کوچک ودر فضای سیاسی امروزایران ایزوله شده اند؛ با این وجود «افراط گرایی» و «پوپولیسم» نسبت به زمان انقلاب و قبل از ان اتفاقا چند برابر شده است. 2-در پاسخ به جناب «پرویز» بگویم علت «انحراف» تنها حضور حزب توده مدافع اتحاد شوروی در جریان انقلاب نبود(توده ای ها در زمان انقلاب کوچکترین تشکیلات و هودار را در بین گروههای چپ ایران را داشت) مگر...

مگر بسیاری از همرزمان و همه جبهه ملی های زنده یاد شاهپور بختیار که او را بخاطر قبول پست نخست وزیری شاه و اصلاح طلبی اش ؛ به او به چشم یک «خائن» نمی گریستند؟! ؛ مگر نهضت ازادی (بارزگان ، امیر انتظام و یزدی و...) که اسلام لیبرال ضد توده ای را نمایندگی می کردند به دستور خمینی اولین دولت اسلامی را تشکیل نداده بودند؟! وعملا نهضت ازادی ؛ دولت 37 روزه شاهپور بختیار را به زیر نکشانده بودند. مگر..
بنی صدر ،قطب زاده ، مجاهدین خلق ، چریک های فدایی ودهها حزب و سازمان چپ و میانه که فصل مشترک همه آنان «عنصر ضد توده ای» نبود؟! با این وجو د همه این اشخاص لیبرال و سازمانهای چپ ضد توده ای و احزاب لیبرال اسلامی علیه شاهپور بختیار بسیج شده بودند و و او را یکصدا «نوکر بی اختیار» می نامیدند 3_ در پاسخ به دوست و همکار عزیزم اقبال اقبالی بگویم حزب توده ،حزب دست راستی نبود و برعکس یک حزب چپ لینیی وابسته به انترناسیونالیست بلوک اتحاد شوروی بود که در بین احزاب کمونیست آن زمان جهان ؛جایگاه بسیار بالایی داشت. حزب توده و شخص کیانوری دقیقا برای کسب قدرت سیاسی مبارزه می کردند .خیمنی در پاسخ منتقدینی که چرا با وجود حمایت توده ای ها از نظام جمهوری اسلامی ؛ آنان را دستگیر و زندانی نموده بود؛ دریک نطق رادیو و تلویزیونی؛ پاسخ داد که :« حزب توده برای 30 سال بعد دارای برنامه ونقشه است» و دقیقا هم همینطور بود از کیانوری نقل شده بود که می گفت :«تا خمینی است نمی شود کاری کرد» (بعبارت دیگر پس از مرگ خمینی حزب آمادگی کسب قدرت را دارد) حزب توده دارای سازمان نظامی_ مخفی گسترده بودند و از بیت رهبری تا دفتر ریاست جمهوری و سپاه پاسداران ودر باالاترین سطوح فرماندهی ارتش حضور نسبتا زیادی داشتند . این حزب از سوی دستگاه اطلاعاتی شوروی ها KBG بطور مستقیم حفاظت اطلاعاتی می شد (به همین غربی بسیار نگران بودند .ازاین رو انگلیسی ها، علیرغم ضدیت شان با خمینی ، در پی فرار مامور «کا گ ب» از سفارت شوروی در ايران به نام ولاديمير کوزيچکين که سمت ديپلماتيک داشت به انگلستان پناهنده شد و طبعا آنچه شواهد و اسناد کتبی و شفاهی در چنته داشت به سازمان اطلاعات انگليس تحويل داد، که از آن جمله فعاليت های مخفی حزب توده و سازمان نظامی اش،‌ و روابط آنها با شوروی بود. ،اطلاعات محرمانه این دیپلمات از طریق پاکستانی ها به دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی رسانده شد و در واقع بدون کمک و همکاری انگلیسی ها ؛ کشف سازمان نظامی _مخفی توده ای ها به این سادگی امکان پذیر نبود. دراواخر سال 61 حزب توده مورد هجوم گسترده دستگاه سرکوب قرار گرفت و بیش از 90 درصد رهبران حزب توده زیر شکنجه ویا اعدام شدند ) بهتر بود گفته می شد که توده ای بخش کوچکی از چپ های ایران را شامل می شد که پس از سال سال 62 عملا آنان هم در موضع مخالفت با رزیم قرار گرفته اند . آخرین نکته اینکه این خمینی نبود که چپ ها و سکولارها را فریب داد برعکس خمینی از ابتدا می گفت که بدنبال «حکومت اسلامی» است و کتاب حکومت اسلامی ایشان 10 سال قبل از سال 57 انتشار وسیع یافته بود و در ان سالها بطور «مخفی »و در کتاب فروشی ها مخالف پهلوی ها فروخته می شد. احزاب چپ ، راست و لیبرال اسلامی و همین طور سکولار فریب افراط گرایی و پوپولیسم خاورمیانه ای خود را خوردند و منحرف شدند؛ ما مقصر بودیم و لطفا تقصیر را به گردن شخص سوم نگذارید.