Skip to main content

برگزاری،شرکت،و بازتاب کنفرانس

برگزاری،شرکت،و بازتاب کنفرانس
آ. ائلیار

برگزاری،شرکت،و بازتاب کنفرانس «قدم مثبتی» بود. از این بابت سپاس فراوان. اما متأسفانه کار دوساعت در «دو روز» انجام گرفته و آنهم بدون« نتیجه»! یعنی بدون « مواد اهداف و نیروها»! حد اقل بعد از دو روز نیاز بود که «ماده های موضوع» تنظیم شده و با موافقت شرکت کنندگان انتشار یابد. یعنی «کار» ی انجام نگرفته. فقط دو روز «بحث و تبادل نظر»صورت گرفته است که میتوانست «خارج از کنفرانس»هم انجام گیرد. نیاز جامعه هست که چپ موضوع مذکور را در «یک دو جین» مواد فرموله کند.و این نیاز در مورد سایر موضوعات نیز صدق میکند.
چپ نفی شده ی یک قرنی، هنوز نمی تواند «کار مستند» انجام دهد. ضرورت دارد نظر جمعی اش را در مورد حرکت «امروز و فردا»ی خود «دقیق فرموله» کند.

روند کار تشکل بزرگ چپ نیاز به «کار فرموله شده» دارد. عدم این موضوع نشانه ی یک «ضعف » نظری و عملی کمر شکن است. امیدوارم دوستان به موضوع انجام «کار فرموله شده» بپردازند. باقی تنها « صحبت» است و مشکلی را در جامعه سیاسی حل نمیکند. بحثها نشان میدهند برخی از دوستان هنوز در «درک مقولات» ابتدایی از جنبه ی نظری-عملی مشکل دارند. که بهتر بود جای حل آنها در خارج از کنفرانس باشد. صحیح آن است که پایان کارها با «سند فرموله شده» همراه باشد. در گنگره تأسیس میتوان اسناد را به تصویب نهایی رساند.جای خوشحالی ست که در کل نظرات بسیار مشترک اند و تنها تفاوتها وجود دارند. که آنهم مثبت است.