Skip to main content

سپهری گرامی مسئله لوایی

سپهری گرامی مسئله لوایی
آ. ائلیار

سپهری گرامی مسئله لوایی همانطور که نوشته چنین است:««در عمرم کسی نبودم و نیستم که به قدرت و بازی های سیاسی بلی بگویم مستقل بودن عشق من است و البته مشکل من. اینجا به بعضی سازمان های فعال حرکت ملی که می خواستند با آنها باشم به لحاظ روح هنرمندانه نه گفتم. من همۀ فعالین را دوست دارم اما ذات من به گونه ای است که اگر عضو یک جایی باشم احساس خفگی قلم می کنم. دوست نداشتم که آزادی نوشتار در دایرۀ سازمان و نهاد و ...حبس گردد. آنهایی که مرا می شناسند این را می دانند.»، حق پاسخگویی طرف مقابل محفوظ است. ما به مسئله اسامی آمده در نوشته رسیدگی خواهیم کرد. مطلب من در رابطه با استقلال اندیشه و هنر قلم زن -اینجا آقای لوایی- آمده و ربطی به اسامی ندارد .

مشکل لوایی گرامی همان است که من در مقاله آورده ام . ایشان «نه!» گفته. توجه کنید که به چه محیط هایی این پاسخ را داده است. راه حل مسئله «حفظ استقلال قلم و اندیشه و هنر» است. و نباید این آزادی به هیچ بهانه ای ودر هیچ محیطی نقض شود. چه محیط آذربایجانی باشد و چه محیط غیر آذربایجانی. یا هردو. مسئله این است.
متأسفم که شما با «هذیان» نامیدن سخنان لوایی در دفاع از استقلال اندیشه و هنر خود عفت کلام را فراموش کرده اید. و به دیگری توهین روا داشته اید.