Skip to main content

قنبری عزیز، نوشته شما در کل

قنبری عزیز، نوشته شما در کل
آ. ائلیار

قنبری عزیز، طبق اطلاعی که سایت بمن داد این ویدئو در سایت قبلاً منتشر شده است. ولی چون همراه نوشته شما بود آن را درج کردم. نوشته شما در کل با بینش« فارس و ترک» گرایی» که در خدمت سیاست جنگ داخلی ست نگارش یافته. من در مقاله خود این دید را نقد کرده و نادرستی آن را نشان دادم. «بینش« فارس و ترک» گرایی در خدمت سیاست جنگ داخلیhttp://www.iranglobal.info/node/35396 من تا کنون چند مطلب با همین دید از شما دریافت کرده ولی به خاطر اینکه این دید «فارس-ترک گرایی» تقریبا در بسیاری از مطالب دوستان قلمزن آذربایجانی ما در سایت ،چه بصورت مقاله و چه بصورت کامنت مطرح شده ، دید جدیدی نیست و تکراری ست. متأسفانه نتوانسته ام به همین دلیل -تکراری بودن- هم مطالب شما را منعکس کنم. این مطلب را هم برای اینکه شما از چگونگی موضوع آگاه شوید درج نمودم که هم خودم و هم خوانندگان بتوانند در مورد آن بحث کنند.

نوشته شما اشکالات زیادی دارد:

1- دیدی تکراری ست برای سایت: «فارس-ترک گرایی».
2- شما به جای نقطه از ویرگول استفاده میکنید.3- آ را همیشه ا لف می نویسید.4- پاراگراف بندی نمی کنید.5- باورد مطلب را ارسال نمیکنید.6- فارسی نوشته را کم ویراستاری میکنید و گاهاً منظور شما برای خواننده روشن نیست.7- در مورد موضوع مقاله کم مطالعه میکنید و توضیحاتتان چیزی را برای خواننده مشخص نمیکند. 8- در مقاله ایکه تحت عنوان «نگاهی کوتاه به هویت طلبی در آذربایجان » با در نظر گرفتن حرکات سیاسی در منطقه نوشته بودید، به جز یک «پاراگراف چند سطری» چیز مهمی برای درج در آن نتوانستم بیابم. مطلب شما را چند بار ویراستاری کردم، پاراگرافها را بالا پایین بردم و کوشیدم چیزی برای انتشار درست شود ولی متأسفانه ناموفق شدم و چند ساعت کار نیز تلف شد. من به ندرت به ایمیل پاسخ میدهم ولی به همه کامنتها جواب میدهم. به مطالب شما هم در کامنت می توانم بپردازم.برای درج مطالب شما لطفاً این نکات را رعایت کنید: 1- رفع اشکالات بالا که گفتم.2- موضوع مطلب جدید باشد. چیزهای تکراری را من کنار میگذارم. موضوع کهنه لازم است با نکات تازه و دید نوی عنوان شود. برای سایت3- روی موضوع در کتابها-انترنت مطالعه کرده - مطالبی را که دیگران عنوان کرده اند ببینید بعد اگر حرف تازه ای دارید عنوان کنید و بفرستید. 4- شما خوب می نویسید ولی از نظر من لازم است اشکالات بالا رفع شود که من بتوانم مطالب شما را منعکس کنم. برای مثال موضوع «آذربایجان و رخداده های اخیر در منطقه» که توجه شما را جلب کرده بود موضوع جدیدی بود. ولی در این موضوع شما تنها چند سطر مطلب داشتید باقی تکرار چیزهایی بود که در سایت بارها مطرح شده بود. اینها را برای این مطرح میکنم که مطمئنم شما می توانید مقالات خوبی برای انتشار تهیه کنید و حیف است که بخاطر عدم توجه به برخی موضوعات کوچک مطالب شما کنار گذاشته شود.
توجه کنید برای عنوان کردن مطالب تاریخی لازم است «منبع معتبر» نشان داده شود. مثلاً در مورد طالقانی-بروجردی. و مانند اینها. بعضی «اصطلاحات» مفهومشان مشخص نیست و بیشتر جنبه «تبلیغاتی» دارند . در استعمال آنها لازم است نویسنده دقیقاً مشخص کند به چه چیزی یا کس و کسانی و یا جریان سیاسی اشاره میکند. مثل «فاشیسم فارس» . خوب منظور از آن چیست؟ آیا منظور «سومکایی ها» قدیم اند، منظور حزب پان ایرانیست است ووو. یعنی منظور مشخص نیست. از سوی دیگر «فارس» یعنی «همه ی فارسی زبانان». آیا همه فارسی زبانان فاشیست اند؟! یا منظور شما «فاشیستهایی هستند که در میان فارسی زبانان » وجود دارند؟ اینان کیستند؟دقیق باید مشخص شوند. یا «فاشیسم فارس» بعنوان «نظریه» مد نظر شماست؟ خوب چرا این اصطلاحات را نخست روشن نمیکنید که خواننده بداند منظور شما چیست؟ آیا « فاشیسم» به عنوان تئوری و نظریه درست است که نام یک ملیت را بخود بگیرد؟ میخواهم بگویم برای مقاله نیاز هست اصطلاحات دقیق- آکادمیک- روشن- استعمال شوند. عدم این کار موجب کنار گذاشته شدن نوشته میشوند. و اشکالاتی از این دست. با این همه شما نکات قابل توجهی را هم مطرح کرده اید که آدم میتواند موافق یا مخالف باشد. ولی طرح آن از سوی شما قابل توجه است اینکه : در اعمال تبعیض روحانیت با غیر روحانیت متحد عمل میکنند. این فرمول بندی من از منظور شماست. که خودتان با عبارات دیگر فرموله کرده اید که اشکالاتی دارند و ناشی از دید «فارس-ترگ گرایی» ست.مطالب خود را برایم بفرست و من میکوشم در صورت نیاز توسط کامنت به آنها بپردازم.